martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Eerste dag op de Bosrand

Eerste dag op de Bosrand

Vanmorgen om 9:05 reden we weg. Zo vroeg is eigenlijk nog nooit gelukt. Maar we zijn natuurlijk ook een goed op elkaar ingespeeld team. Mart de auto en ik het huis, dan is uiteindelijk de auto vol en het huis aan kant.

Om 10:30 zijn we op de Bosrand. Klein beetje file op de weg, en even een stukje off road bij Diemen, om de fiets van Mart beter vast te zetten. Heerlijk om weer hier te zijn, een warme ontvangst door Ria, en Bram showt Mart de nieuwe trekker.

Terwijl Betsie, Ria's onvolprezen hulp, nog even de puntjes op de i zet in de Eik, krijgen we van Ria een kopje koffie, en dan gaan we snel alles uitpakken. Wat een verrassing bij binnenkomst van “onze” Eik: Bram heeft geschilderd, nieuwe vloerbedekking en nieuwe eethoek, en de badkamer is ook helemaal vernieuwd! Complete restyling zogezegd! Binnen het uur staat alles op zijn plaats, bed opgemaakt, koffers uitgepakt, en de fietsen klaar voor vertrek. Op dat moment komen we er achter, dat we de kaartendrager vergeten zijn. Gelukkig dus toch wat vergeten, het moet ook niet perfect worden hoor! Dan maar even de knooppunten op een papiertje, in mijn zak, en dan komen we er ook.

Op naar Nunspeet, om lekker brood te halen. Ik hoor menigeen al denken, nounou, dat moet wel erg lekker brood zijn, als je daar 20 km voor fietst. Ja zeker, dat is heel lekker! De bakkerij/lunchroom heet dan ook Uniek, de naam zegt genoeg. Er werkt ook uniek personeel. En we nuttigen gelijk een saucijzenbroodje, met koffie en thee, zodat we de 20 km terug ook kunnen maken. Het is een mooi tochtje, en op de terugweg rijden we over het Eibertjespad. Eibertje liep vroeger op marktdagen van Vierhouten naar Nunspeet, dwars door de bossen. Voor degenen die meer willen weten: Https://mijngelderland.nl/inhoud/verhalen/eibertje-een-legende

Het weer doet zijn best, maar het is toch wel fris! Mart doet zijn handschoenen aan, en zijn muts op onder de helm. Want jullie zullen het op de foto's zien, wij rijden sinds vandaag met een fietshelm op. We zijn toch verstandig geworden op onze ouwe dag. Want je rijdt zomaar 30 km op sommige plekken, en laten we wel wezen, als je op een brommer zit, heb je ook een helm op, en heel veel harder ga je dan heus niet! Dus als we volgend jaar op fietsvakantie naar Down Under gaan, hebben we de helmen alvast. (dit is een grapje hoor, want op de fiets naar Australië, dat kan volgens mij niet, tenzij je een fiets hebt, die ook waterfietst!)