martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 2: Koren op de Molen

Zaterdag, 2e dag

Voor ons doen laat wakker, rond 7 uur. Helaas, bij het naar buiten kijken constateren we regen. Dan maar rustig aan doen, wie weet knapt het op, want dit is toch niet helemaal het weer dat er voorspeld is!

Heerlijk ontbeten met het brood uit Nunspeet, 2 soorten heel donker bruin, Pinksterbrood en suikerbrood. Vers glaasje jus, lekker kopje thee, verse aardbeitjes op het brood, Mart zegt al, daar kan geen hotel tegen op.

Na douchen en aankleden, blijft het nat buiten. Je kunt niet zeggen dat het hard regent, maar toch wel voldoende om nat te worden. We besluiten naar Ermelo te gaan, daar is van alles te doen, met o.a. een pinkstermarkt en een creatieve markt bij de molen. Toch maar de regenpakken aan.

En de helmen op. Zijn ook heel goed tegen vallende eikels en dennenappels trouwens, en bij overhangende takken! Er horen ook nog mudscreens bij, die hebben we trouwens niet mee, maar gisteren hadden we liever mugscreens gehad! Dat is dan weer een voordeel van zo'n miezer bui, de muggen laten zich niet zien. In Ermelo blijken bij de molen allerlei koren op te treden. Heel toepsselijk heet het: Koren op de Molen.

Fietsen geparkeerd, pakken uit, het is eigenlijk wel droog nu, en lekker luisteren en af en toe meezingen. Daarna lopen we de markt over, en gaan even kijken bij de Zaak van Ermelo, de kringloopwinkel. Want ik heb een puzzel mee genomen, die eigenlijk te lastig is voor hier, dus ik wil een andere halen. Helaas, ze hebben niets leuks. Op de terugweg nog langs de andere kringloop, maar ook daar niets van mijn gading.

Weer terug bij de molen treedt er inmiddels een ander koor op, met een stevige beat, dus we blijven luisteren en nuttigen op het bankje onze lunch. Broodjes had ik mee van huis, lever gehaald bij de Coop, met een busje peper en zout. Dat blijkt gewoon door elkaar in 1 busje te zitten, maar het duurt even voor we dat door hebben, we dachten dat uit het ene gat peper, en uit het andere gat zout zou komen. Maar dat bleek een groot en een klein gat te zijn, en uit beide kwam een mengsel. Enfin, het smaakte er niet minder om, maar het was wel even lachen. Inmiddels was het koor uitgezongen en kwam het shantykoor op het podium. We werden verzocht mee te zingen, er werden boekjes met tekst uitgedeeld. Om 15 uur waren we er wel mee klaar, het was wel droog, maar niet warm en zeker niet zonnig. We zijn langs de schaapskooi terug gefietst, zodat we nog even ons schaap gedag konden zeggen. We wisten natuurlijk niet welk schaap het was, maar toen Mart bij de stal ging staan mekkeren, kregen we gelijk antwoord van het schaap links achter, dus dat was duidelijk: daar staat ons schaap. We hebben haar een extra knuffel gegeven, en zijn naar huis gefietst. Daar wachtte ons een heerlijke pan ossenstaartsoep. Shenan had het zeker geroken, want die kwam om 18 uur gezellig langs om mee te eten, Hij is nu weer op weg naar Hoorn, tijd om het log bij te werken.

Geen foto's vandaag, dus Mart is voor het eten nog snel naar de hei gelopen om wat foto's te maken. Die volgen nog wel. Het internet is niet zo best, dus we hebben wat problemen met het plaatsen van foto's.

Voor morgen nog geen concrete plannen, volgens het weerbericht wordt het morgen zeker 23 graden. We wachten het af!