martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Naar de IJzertijd

Dag 3, naar de ijzertijd

Wakker worden en de zon al door de gordijnen zien prikken, dat zorgt natuurlijk voor het echte vakantiegevoel!

Martin wandelt even naar de hei, om te kijken of het buiten net zo lekker is, als het achter glas lijkt. En ja hoor, dat is het!

Dus nu snel een route uitzetten. We besluiten naar het middelpunt van Nederland te fietsen, want dat is een route door de weilanden. Nu de zon schijnt, willen we niet te veel in het bos fietsen. We nemen voldoende eten en drinken mee, want op 1e Pinksterdag is hier echt alles dicht!

Via Voorthuizen gaat het richting Lunteren. Voor het middelpunt moeten we even een klimmetje maken, en we suizen weer naar beneden om de route op te pakken. Suizen in de zin van 40 km per uur, dus we zijn blij dat we de helmen op hebben.

Zodra we weer op de route zitten, komen we allerlei bezienswaardigheden tegen die uit de ijzertijd komen: een boerderij, een waterput, celtic fields. Ongepland, maar heel erg leuk. We stoppen sowieso regelmatig om even om ons heen te kijken en een kleine pauze in te lassen, dan hou je het 't langste vol! Tijdens de 2e pauze gaan vest en trui uit, zo lekker is het!

De terugweg gaat via Stroe, en als we thuiskomen staat er toch 50 km op de teller. Natuurlijk komen we langs IJstijd. Dat is wel open, maar de rij wachtenden is zo lang, dat alle trek in een ijsje acuut verdwijnt. Misschien van de week als het rustiger is, en anders halen we wel een ijsje bij Co in Hoenderloo, dat is minstens zo lekker.

Nu net het weerbericht gehoord, dat gaat een prachtige week worden!

Lucia

Lekker vermaak dus. Geniet van komende week en het mooie weer

Barbara

Klinkt weer heerlijk, jullie vakantie! Leuk om jullie belevenissen te lezen. Fijne vakantie en geniet van het mooie weer en de omgeving. Liefs, Barbara