martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 4, naar Doornspijk

Dag 4, Naar Doornspijk


Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten met vers afgebakken croissants. Dat kon, omdat Martin heeft uitgeslapen, en ik er als eerste uit was. Nou is dat uitslapen van Mart misschien niet iets wat in de kranten vermeld hoeft te worden, maar toch zeker wel in het reislog! Want toen ik om half 8 uit bed ging, sliep Martin nog. Ik heb even extra goed geluisterd of er nog leven in zat, want dit is buitengewoon ongewoon!

Dus ik dacht gelijk, ik ga croissants afbakken en koffie zetten en de tafel buiten mooi dekken. En zowaar, het bakken in de combimagnetron ging goed. De vorige keer, in de Linde, kwam Ria al aangesneld met de brandblusser, want croissants pikzwart, en donkere wolken uit de deuren van de Linde. Maar nu niet, ze zijn prima gelukt. Lekker zelfgemaakt jammetje erbij, vers sapje, daar kan een hotel niet tegen op. Om half 9 toch Martin maar wakker gemaakt, die was helemaal van slag, zo lang in bed!

Door dit alles vanmorgen later vertrokken dan normaal, 10:15 zaten we op de fietsen. Maar wat een temperatuur al zeg, niet normaal. Route zoveel mogelijk door het bos genomen, maar ja, je ontkomt toch niet aan af en toe een heideveld doorkruisen. Veel gestopt, veel gedronken, anders gaat het fout.

In Nunspeet even van de route afgeweken om bij Uniek koffie te drinken. Omdat het gisteren niet gelukt was bij onze vaste stekkies in Ermelo, dan vandaag maar. Wilt u er wat lekkers bij? Ja hoor, doe maar 2 aardbeienslofjes. Die bleken op te zijn, dus voor Mart werd het monchoutaart met kersen, en ik had worteltaart. Nog even krentenbollen en mueslibollen ingeslagen, en terug naar de route. Doornspijk, here we come! Ho stop, nog even langs de Kringloopwinkel. Een leuk boekje en zilveren schaaltje rijker, kom ik weer naar buiten. Je ging toch voor pannenlappen, vroeg Mart? O jee ja, helemaal vergeten! Dus terug, en gelukkig, voor 50 cent leuke pannenlappen. Ja, je moet mij ook niet loslaten in de kringloop, ik zie van alles, en vergeet waar ik voor naar binnen ging.

Te Doornspijk aangekomen, onderweg nog een zak tomaten gekocht langs de weg, zien we al gauw de markt waar we voor kwamen. Fietsen onder een boom geparkeerd, allebei flink ingesmeerd en lopen maar. Maar lieve mensen. Het is eigenlijk veel te warm voor zo'n markt. Dat was ook duidelijk te merken, het was er rustig. Wij hebben algauw de schaduw weer opgezocht en onze lunch genuttigd, brood met eigen jam.

Weer op de fiets, langs de plaatselijke Spar voor een koele dronk en een bak druiven, en dan richting huis. We eten de druiven gelijk op, zodat de tomaten in het druivenbakje kunnen, want die zijn overrijp en dreigen stuk te gaan.

De route is helaas niet geheel in de schaduw, op de open stukken geven we maar flink gas, accu's zijn nog vol genoeg. Via Garderen, met een stop bij de Coop voor yoghurt, pannenkoeken en een pakje tomatensoep en weer een koele dronk, arriveren we om 17 uur bij ons Eethuis. We nemen een douche, en gaan even in ruststand. Ik maak soep van de verse tomaten en het pakje soep, en we eten er kant en klare pannenkoeken bij. We wachten op verkoeling, maar nu, rond 20 uur, is die er nog steeds niet. Zo even het weer kijken, er zou toch regen komen?

We kijken morgen eerst het weer aan, voor we plannen gaan maken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!