Geocaching

Voor onze vrienden en kennissen, die als wij spreken over onze hobby en er niets van begrijpen,even een stukje tekst die duidelijkheid bied in de duisternis.

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

Klikhiervoor uitleg van Geocaching d.m.v. een YouTube-filmpje met Nederlandse ondertiteling.

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-websitewww.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar decache(\'schat\').Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

Kijk op deze site om caches in de buurt te vinden en om meer te leren over Geocaching.

Voor basisinformatie over geocachen lees je onzestartershandleiding.

In ieder geval hopen wij weer met een vracht aan schatjes huiswaards te keren.