martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Aankomst te Garderen en de eerste dag

Vertrek Krommenie 31-5-2013 09:25

Na een gerelaxte auto tocht van zo\'n 1uur en een kwartiertje zijn wij aangekomen te Garderen bij Bram en Ria Toes op Recreatie Park de Bosrand.

Uiteraard was bij onze aankomst Ria weg om Bram op te halen die hun trekker had weg gebracht voor een beurtje bij de dealer.

Wij hebben maar plaats genomen aan 1 van de picknick tafels voor de receptie en de terug komst van Ria en Bram even afgewacht. Wij hadden immers koffie van huis meegenomen! Het weer zien met elkaar was erg hartelijk en warm. Leuk hoor als je toch inmiddels al weer heel wat jaren hier komt. Vorig jaar hebben wij over moeten slaan i.v.m de reis naar Australië.

Rondje over het terrein leerde al gauw, op dat er behoorlijk wat vernieuwingen hebben plaatsgevonden.

Als klap op vuurpijl bleek ons huisje helemaal gerenoveerd te zijn. Prachtige mooie nieuwe kozijnen met stereo pane glas!Alle gevels met keralit bekleed in een mooie groene kleur.

Zelfs nog zo vers,dat Bram ons verzocht om nog geen spullen uit te pakken want hij wilde nog foto\'s maken van zijn werk voor op hun website.

Na dat Eveline al onze stuf had uitgepakt, hebben wij heerlijk in het zonnetje geluncht en even onze verdere plannen voor de middag doorgenomen. Tsja, de accu van de fiets moet een paar keer leeg gereden worden.

Dus maar besloten, om via de Romein die zich bevind op Ermelose Heide naar Ermelo te gaan en via Putten weer retour.

De trap ondersteuning van de tandem werkt heel aardig. Ware het niet dat dit systeem na 10 kilometer al weer uit viel. Accu vol ? Ja. Dat hebben wij weer! Gebeld met de leverancier, die zei brand er een lampje op de remsensor? Ja, er brand een lampje! Trek het stekkertje er maar uit! Oh! Verhip,wij gaan weer vol speed over de heide.

Dit resulteerde weer, dat wij binnen no time in Putten waren. Fietsen wij door Putten, Ja hoor een noodstop bij de bioslager. Eveline had een op het bord aan de weg gelezen 3 maal biefstuk voor 7 euro. Dus je begrijpt het al wij hebben gedineerd met Aardappelpuree wortelen En doppers en jawel een botermalse biefstuk. Potverdorie wat was die lekker zeg!

Nu even afwassen en dan weer de heide op met de tandem,nog even de laatste ampere\'s er uit rijden.

Morgen naar het schaapscheerders feest bij de schaapskooi te Ermelo. Kijken hoeveel vachten wij kunnen scoren om er weer een paar truien van te breien.

Zo dat was het even voor vandaag. Groetjes allemaal tot morgen.