martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Molentocht

De rest van de molens!

Vandaag is het wederom Eveline die schrijft, Martin is de campingeigenaar aan het helpen met de installatie van een netwerkcamera. Ach ja, hij kan het niet laten hè!

Vandaag maken we het rondje van onze molentocht af. De molens van Nunspeet, Hulshorst en Harderwijk staan op het programma. Voor onderweg ook nog wat caches erbij gezocht, dus de dag gaat goed gevuld worden. Met een heerlijk zonnetje vertrekken we rond half 10 richting Nunspeet. Na een km of 10 tijd voor koffie, midden op de hei. In Nunspeet blijkt het markt te zijn, waardoor het loggen van onze eerste cache de nodige voorzichtigheid behoeft. De kerk is van alle kanten gefotografeerd, voor het zo rustig was, dat we e.e.a. ongezien konden oplossen. Daarna naar de molen, die buiten Nunspeet blijkt te liggen.

Daarvandaan naar Hulshorst, waar de molen open is, zodat we voor vanavond een zak met echte Veluwse pannenkoekmix kunnen kopen. Via Duinen (zo heet dat gehucht, er zijn geen duinen) en Hierden naar Harderwijk Mart had al op internet gezien, dat er bij de molen een oplaadpunt zit. Dat klopte, en het bleek ook een gezellig tentje voor een biertje en een sapje. Fiets aan de lader, we waren de eersten die er gebruik van maakten, en de schakelaar bleek nog omgezet te moeten worden, maar we werden uiterst vriendelijk geholpen en ja hoor, er stroomde stroom in onze accu.

Wij gezellig Harderwijk in, wat een leuk oud stadje. Het was er natuurlijk erg druk, maar men ging massaal naar het Dolfinarium, dus we hadden de ruimte bij de visboer, waar we een lekkere portie kibbeling naar binnen werkten. De gerookte paling was in de aanbieding, je kreeg er gratis een makreel bij. Maar ja, om nou in je eentje een pond paling te eten, en Mart een makreel............

Terug naar de fiets, en vanwege de kibbeling Mart nog een biertje en ik een groot glas thee.

Terug richting Ermelo, waar we nog een paar bonussen moesten zoeken. En dan gauw naar de Eik, pannenkoeken bakken, en alvast wat opruimen en inpakken. Morgen zit het er al weer op! Maar we gaan nog wel fietsen, richting Nijkerk. De auto blijft dan nog hier staan, dat is geen probleem.

In Nijkerk zijn we nog niet geweest, het was altijd de geijkte plek voor ons om daar op de heenweg te verdwalen, altijd de verkeerde afslag op de enige rotonde die daar is :)