martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Van Garderen naar Haaksbergen

Beste lezers,

Na een toch nog vlotte reis zijn wij allen gearriveerd op Camping de Bosrand. Roland was …..en dat kon niet anders de hekkensluiter. Nog net op tijd kwamen we er achter, dat we alles mee hadden voor de bami, behalve vlees! Dus daar gingen 3 generaties op de tandem naar Garderen, om bij de plaatselijke Coop wat kipfilet te halen. We hadden uiteraard veel bekijks! Opa kon ondertussen mooi een tukkie doen. Na een rustig nachtje slapen hebben wij ons opgemaakt voor het vertrek naar Haaksbergen. Allemaal in de auto van Nienke en via de A1 van Garderen naar Haaksbergen om daar het Thomas de trein event bij te wonen. Alle vriendje van Thomas waren ook daar aanwezig. Opa Martin moest ook zijn gewonnen prijs afhalen bij de MBS (museumbuurtspoorweg). Het zou een treintje wezen uit de serie die bij Thomas en zijn vrienden horen. Het schertste enigzins mijn verbazing, dat het een compleet pakket was met als inhoud Thomas naar de haaien! Het was nog een hele sjouw met deze overvolle doos met Thomas onderdelen. Gelukkig heeft Sara deze nog niet in haar collectie! En Opa Martin is met zijn 60 jaar er toch bij nader inzien iets te oud voor.

Na wat gebruikt te hebben in de restauratiewagon van de MBS zijn wij weer met stoom van Boekelo naar Haaksbergen gestoomd! Daar hebben wij de auto weer opgezocht en via de A1 weer naar de camping gereden. Hier had Sara weer veel behoefte aan de zandbak en de speeltuin.Wat resulteerde in nog een Opa met zijn kleinkinderen. Samen hebben de Opa's tunnels gegraven en tuintjes om de plastic speelhuisjes gemaakt. De kinderen waren er erg van onder de indruk.