martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Cachen in en rond Vierhouten

Beste Lezers,

Vandaag een prachtige tocht van zo'n 37 kilometer op de tandem naar Vierhouten. Eveline heeft er weer iets moois van gemaakt.

Wij vertrokken uit Garderen zo rond de klok van 10:20. Na zo'n 10 km net voor de heide bij Vierhouten hebben wij even koffie gedronken met een stroopwafel! Na een minuutje of 15 hebben wij de tocht weer vervolgt naar onze eerste cache van vandaag. Deze was verstopt bij het wildkijk scherm net voor het verscholen dorp. http://www.verscholendorp.eu/ Het verscholen dorp moesten wij ook nog bezoeken, wij waren er al een keer geweest, maar toen deden wij nog niet aan geocaching. http://www.geocaching.com/ Nu wij dus daar ook een cache hadden ontdekt, wilden wij die ook graag aan onze lijst toevoegen! Het was een kleine multi cache zoals dat genoemd wordt.

Komt er op neer dat men d.m.v allerlei gegevens die je verzamelt een eind positie uitgerekend waar dan de cache zich bevind. In ieder geval moesten wij alle huisjes in het dorp van binnen bekijken. Gelukkig had Eveline gelezen dat een zaklamp een must zou wezen, daar wij ook in 1 van de huisjes coördinaten moesten zoeken. Wij beiden op ons knieën in de bosgrond kruipen op zoek naar de gegevens die we wilden hebben. Na enig speurwerk met de zaklamp gevonden! Jammer genoeg, bukte Eveline bij het verlaten van het huisje net even niet diep genoeg. Gevolg een enorme klap die zelfs ik hoorde met die goede oren! Het huisje bewoog helemaal een beetje! Eveline sloeg achterover weer naar binnen. Gelukkig was er door ik denk haar dikke haar niet zo veel schade aan de hoofdhuid te zien. Dus strompelend naar buiten om in het daglicht de verdere schade op te nemen. Alles viel reuze mee! En uiteraard de cache gelogd! En in tegenstelling tot gisteren toen ik dus met mijn hand tussen 2 boomstammen bekneld raakte heb ik niet gelachen. Al met al gaat het lekker met ons en het cachen. Mij benieuwen wanneer de gps in beslag wordt genomen door denk ik de kinderen! Onze laatste voor vandaag was een multi genaamd: t-for-tommy. Een mooie tocht die wandelend volbracht moet worden. Onderweg vlakbij de eind coordinaten lagen nog de resten van een hertje. Heb maar even een poot aan boom gehangen en een foto gemaakt.

Groetjes,

M & E (2personlimo)