martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Verblijf op camping de Bosrand deel 2 2014

Hoi allemaal,

Vandaag zijn wij weer keurig op tijd op Camping de Bosrand te Ermelo aangeland. Na het lossen van de auto en het inrichten van ons vakantie verblijf, lekker eerst even koffie met de meegebrachte appeltaart genuttigd.
Kort overleg bevestigde dat wij toch eerst naar Putten moesten fietsen om de broodnodige doppinda's te scoren. En er was een kleedjesmarkt met van alles en nog wat! Op de kleedjesmarkt natuurlijk schaatsen gescoord voor kleindochter Sara ! Zij weet niet beter dat wij op kansie zijn.


Daarna even de plusmarkt bezocht voor een paar broodjes en beleg en de vergeten rijst. De broodjes hebben wij genuttigd op het plein in Putten, heerlijk in het zonnetje. De terugreis naar de camping is via de schaapskooi op de Ermelose heide. Daar waren een paar mensen aan het vachtvilten.
(zie foto's)

Onderweg goed opgelet of wij nog paddo's konden vinden voor de avondmaaltijd. Helaas is dit op een fiasco uitgedraaid. Wel hebben wij, en dat was heel toevallig, de zwammes penodiges gevonden. Ontzettend jammer dat waarschijnlijk een wildzwijn er met zijn platpoten doorheen was gewandeld. (zie foto)

Maar goed het mag de pret niet drukken. Tevens, en dat was ook wel even een voltreffer, zag ik op de valreep op een tak de zwammes deliglansio in wording. Even op de fiets gelegd voor de show en de foto.
(zie foto)

Het is net of er een glazuur laagje op ligt!


Vanaf de schaapskooi zijn wij de heide route blijven volgen. Wij moesten immers nog zien of de heide nu paarser is dan de vorige keer. En inderdaad in 1 woord prachtig.
(zie foto)


Bij terug komst op de camping eerst even een thee en koffie pauze gehouden. Uiteraard met dop pinda's. Toen even in het magazijn van de campingbaas een plaatje triplex 100x110 gescoord voor Eveline haar puzzel. Zij zit nu uitgebreid voor het raam het ding in elkaar te puzzelen.
Heeft als voordeel dat ik met mijn computer troep gewoon op tafel mag werken. Ik zat buiten maar het begon gelijk te spetteren. Ben je weer met de mik mak binnen, is het weer droog. Toch nog even naar de heide achter de camping gewandeld. Ik was hier immers in juni ook al aan het plaatjes schieten geweest. Heel aardig gelukt dit korte wandelingetje, een dikke bui op mijn test was het gevolg. Toch maar even bij de koeien onder de bomen staan schuilen. En als klap op de vuurpijl een tafelbladzwam kunnen vast leggen. (Zie foto).


Bij terug komst stond Eveline al met regenkleding in de deurpost van ons verblijf en vertelde dat zij net van plan was om mij tegemoet te gaan. Hoe kan jij nu droog zijn met zo'n bui? was haar vraag. Ik antwoordde dat ik onder een koe had gezeten! Zag aan haar mimiek dat zij het niet geloofde. Maakt niet uit, ik was droog van de heide gekomen.

Zo dag 1 zit er op tot de volgende doeiiiii,

Martin & Eveline

Reacties

Reacties

Ella

Wanneer verschijnt je eerste boek met reisverslagen? Er is vast wel een uitgever die er interesse in heeft. Ik zie je belevenissen voor me bij het lezen.

marja

mooi verhaal gezellig, je proeft de regen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!