martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

dag 4 de Bosrand deel 2 2014

Zo, het regen weekend hebben wij doorstaan! Wij vinden, dat wij water genoeg hebben gezien hier op de Veluwe.( Al hebben wij het weer ook niet aan touwtje).

Zoals gewoonlijk heeft Eveline weer een prachtige route uitgezet om de maandag te vullen. Ze is helemaal blij met haar nieuwe Veluwe kaart ! Die op de knooppunt nummers na, zelfs de rust punten en de oplaad punten laat zien. Wat een gemak op zo'n stuk papier!

Om 10:20 reden wij de camping bezakt en bepakt af. Het eerste deel ging over de Ermelose heide naar Beekhuizerzand.

Wat een pracht aldaar. Een keurige picnic-tafel stond ons eigenlijk al een beetje te roepen. Er zat echter nog een echtpaar, dus wij maar even gevraagd of wij konden aanschuiven. Dit was geen enkel probleem en een aardige conversatie was het gevolg! Zij deden aan een andere hobby! Hotelkamerveiling.nl was volgens hen een verademing om Nederland te ontdekken voor weinig geld. Meneer vroeg mij of het kastje wat om mijn nek hing een gps was, Ja zeker, meneer, staan daar ook alle fiets route's in, ja zeker. Meneer, is niks voor ons hoor moet je een cursus volgen!

Ik heb het maar gelaten voor wat het was! Zij gingen weer verder met hun koga mejatti. Ik had hen nog wel even meegeven, dat als zij een streep voorbij zagen komen dat wij dat dan weer waren op top snelheid! Idd, voorbij het Beekhuizerzand net voor de T-splitsing waar wij richting Nunspeet moesten passeerden wij jut en juul! In een ruk naar Camping het Tol te Nunspeet om daar even een cache te lichten en de fiets op te laden.

Daar tegenover lag nog een multi-cache op ons te wachten. Na wat rekenwerk hadden wij al snel de positie in de gps en kon het speuren beginnen. Het is helaas op een fiasco uitgedraaid. Altijd een beetje met een katterig gevoel verlaat je zo'n cache positie. Even goed wel de wandeling afgemaakt die heel aardig uitpakte. Op een gegeven moment waren er een aantal jongens militairtje aan het spelen met ten huize nagemaakte geweren. Met een geweer riep je gewoon rataratarata en met een pistool gewoon pang pang! Ze hadden het er ieder geval erg druk mee! Even verder spotten wij bovenop een duin een enorm aantal schapen. Gelukkig kon ik die met de telelens aardig in beeld krijgen.

Even verder zagen wij een herder die dus met 2 honden zo'n driehonderd schapen en geiten aan het hoeden was.

Na een praatje met de herder gemaakt te hebben, bleek dat hij een trekkende herder was. Die dus voor verschillende opdrachtgevers met zijn kudde de boel komt begrazen. Uiteindelijk hebben wij de wandeling afgerond met een heerlijke magnum op camping de Tol te Nunspeet. Daar stond immers de 2personlimo aangesloten op het lichtnet!

Met een volle batterij de retour reis aanvaard. Na zo'n 10 kilometer even gestopt om een appeltje te scoren. Even overleg gevoerd over wat wij zouden gaan eten, hier kwam uit vast te staan dat wij toch maar even over Garderen moesten gaan voor verse boodschappen. Die 4 km konden er ook nog wel bij. Al met al hebben wij een onwijze mooie dag gehad en toch nog zo'n 54 kilometer op de teller er bij getrapt, en een wandeling van zo'n 4 km!

Groetjes en tot de volgende,

Martin & Eveline

marja

tjonge tjonge gelukkig mooi weer en geen blaren op de bekende plaatsen. cachen dat weet een ieder wil niet altijd lukken, misschien de 2e x beter geluk.
leuk is dat een schaapsherder tegenkomen met kudde en begeleiding van zijn trouwe metgezellen, zie je ook niet iedere dag vooral niet deze kant op. ben blij dat jullie ook nog thuis zijn aangekomen zonder mankementen. en voor die gps moet je wel even voor gaan zitten voordat je het doorhebt en geduld natuurlijk om in te stellen, maar met wat aanwijzingen gaat dat ook.