martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

dag 6 de Bosrand deel 2 2014

Hoi allemaal,

Wat ik vanmorgen al tijdens mijn vroege wandeling vermoede is helemaal de waarheid geworden. Een prachtige september dag!

Het klopt dat als je als lezer naar de dagelijkse foto series kijkt deze beginnen met plaatjes van de heide achter de camping. Ik noem het de ontwaking van de heide en met zo'n wandelingetje ben ik ook helemaal weer up to date.

Eveline had weer een leuke en mooie route met wat caches uitgestippeld. Deze route voerde ons eerst via de Drieerweg/berg naar Putten, daar was markt. Na de markt, op naar de stations-cache van Putten. Uiteindelijk na een hoop gereken de bergplaats van de cache bepaald. Hetgeen resulteerde dat het aangrenzende groen van het station er weer keurig bij ligt! En wij geen cache pfffff jammer!

Maar wij hadden er nog 1 in de gps, deze bevond zich in Steenenkamer. Een km of 7 vanaf Putten!

Deze was wel leuk maar ware het niet dat wij hem wel gelicht hebben maar niet konden loggen i.v.m. een zeik natte logrol. Dus de legger van de cache maar even een berichtje gestuurd dat de cache enig onderhoud nodig heeft.

Een leuke plek zo'n grasveldje met een paar bomen en een picknicktafel dus wij gingen maar even het inwendige team verzorgen. Rugtas uit de fietstas, rits open, tafelkleedje uitgevouwen, thermos met heet water voor een soepje zakjes met soep brood echt alles mee. Behalve de bekers om de soep in te doen. Eveline stelde nog voor om de soep zakjes in de thermos te kieperen en dan te schudden en het zo te nuttigen. Het ging mij even te ver in deze moderne tijd! Doorgefietst en uiteindelijk bij een boerencampingwinkel neergestreken om te kijken of die nog wat in de aanbieding had voor op het brood. Ja hoor en daar was ik al bang voor, mijn favoriete product kaas! Kortom wij de winkel weer uit kwam net de eigenaresse het woonhuis uit: Kan ik jullie helpen vroeg zij. Nou wij keken even voor wat op het brood! Zij antwoordde kaas ! Tja, daar was ik al bang voor! Ik heb haar maar even verteld hoe ik over kaas denk. Nou dan heb ik wel een lekkere jam! Ik kan natuurlijk ook even een kroketje in de pan gooien voor jullie. Nou wij hebben soep mee en geen bekers! OOOOOh Dan pak ik even een paar bekers voor jullie en dan gaat de soep wel lukken! Idd een geweldige oplossing van deze zeer gastvrije dame. Wij hebben heerlijk geluncht op haar nieuwe boeren camping en nog even een praatje gemaakt met 1 van hun gasten die daar stonden met een vouwwagen. Jullie als lezer van dit verhaal, weten denk ik wel, dat wij ruime ervaring hebben met vouwwagens. Dus de dame in kwestie had niets nieuws te vertellen.

Vanaf dit punt zijn wij maar weer richting de camping gegaan. Opgestoken bij de schaapskooi voor een water rondje. Daar ook weer genoeglijk met een paar dames aan de praat die afkomstig waren uit Nijkerk. Na een kwartiertje weer op de tandem voor het laatste stuk via Garderen naar de bosrand. In Garderen nog even wat boskippen gedaan. En een stoet elektrische stepjes staan te bekijken die net voor IJstijd de weg op wilden draaien. Al met al is er geen 1 stepje plat gereden. Dus wij maar weer opgestapt en de laatste 3,5 km er op getrapt.

Lekker gegeten in ons chalet. En nog even plannen gesmeed voor morgen! Ik heb nog even op de Buurtweg eieren gehaald bij de boer op de hoek van de Heideweg/Buurtweg een rondje van 3 km wandelen. Nu nog even naar dat platte ding kijken en te bed.

Groetjes en tot morgen,

Martin & Eveline

Reacties

Reacties

Cor

Zo als het beschreven staat bedenk ik er een beeld bij en ik denk ik daar niet ver af zit.

marja

heerlijk om te lezen dat sommige dingen weer gelukt zijn, inventief als altijd is het goed gekomen met de soep en de inwendige mens. een hele mooie omgeving tja en als zon logrol een beetje aan de nattige kant is kun je zo moeilijk schrijven erop. al met al een heerlijke droge dag voor jullie en de fiets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!