martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

dag 7 de Bosrand deel 2 2014

Hoi Allemaal,

Op deze prachtige donderdag heeft Eveline weer een onwijs mooie route uitgestippeld. Deze route voerde ons via de Drieerweg/berg en via Putten richting Nijkerk. In Putten moesten wij toch nog even wezen i.v.m. het loggen van een cache van gisteren.

Ik had nog wel even wat lucht in de bandjes bijgepompt op de camping onder het mom van het kan geen kwaad om harde banden te hebben op de bospaden. Wij waren bijna op het station van Putten. Een enorme knal en bijna onmiddellijk reden wij op de achtervelg over straat. Lijkbleek keken wij elkaar aan. Wij dachten dat er geschoten werd! Potverdorie zeg das even balen! Heldere Tante Lien zegt: nou 250 meter terug zag ik een fietsenmaker. Das even fijn wij de fiets zo licht mogelijk gemaakt door de fietstassen even over te laden in de rugzak. Zo naar de fietsenmaker geduwd! Wij de winkel in. Kwam een oud baasje van zo'n jaar of 79 de winkel in. Wij ons verhaal gedaan en verteld dat wij onderweg waren naar Nijkerk en het liefst een nieuwe set banden zouden hebben. Maar dan wel de swalow type 6 met zo'n 7 m/m anti lek in het loopvlak. Mannetje verdwijnt naar zijn kantoortje komt terug met een type 6. Is wel een prijzige band hoor zei hij! Geeft niet man! Kan ie der meteen omheen gelegd worden? Mannetje werd al moe bij de gedachte! Ik help wel even hoor zijn wij zo klaar! Ok .Als jij je fiets even om rijdt, dan maak ik even ruimte in de overvolle werkplaats. Zo gezegd zo gedaan. Tandem naar binnen en omhoog met de geit. Mannetje deed het rustig aan en gelijk heeft ie! Met een half uurtje waren wij helemaal top in de banden. Toen kwam de afrekening..... Nou mensen, de volgende banden wissel gaat wel gebeuren in Putten bij POTHOVEN tweewielers! Wat worden wij allen in Noord-Holland toch een poot uitgedraaid.

AFIJN, wij konden de prachtige rit weer vervolgen en dat is wel fijn als je door het prachtige weer een hoop van plan bent.

Vanaf Putten zijn wij richting Nulde gefietst en daar de kustlijn gevolgd richting Nijkerk. Bij de tweede bank zijn we gaan opsteken en de lekkere croissants die Eveline nog even gescoord had bij de plus markt opgegeten. Vanaf daar hebben wij onze weg weer vervolgd naar Nijkerk. Even voor Nijkerk hebben wij de gebakken eieren genuttigd op een prachtig plekje met uitzicht op de A28 wat maakt zo'n snelweg toch een herrie! Weer zijn wij onze weg vervolgd zeg maar Nijkerk in, een prachtige mooie asfalt weg die helemaal rond het industrie terrein gaat. Eigenlijk net voor de bebouwing van woningen kwamen wij langs een kringloop winkel. Dat was natuurlijk kaasie voor Eveline. Dus gewoon weer even gestopt. Ik blijf dan altijd even bij de fiets dat scheelt weer alles lossen en zo!

Met een kwartiertje kwam zij weer naar buiten, niets gekocht! en zijn wij naar een cache gereden die het Carillon genaamd is. Daar zit ook vlakbij de bakker met het oplaad punt! Dus de fiets even aan het stopcontact en wij mooi even aan het cachen kris kras door Nijkerk. Heel aardige cache die het joodse bestaan beschreef in en om Nijkerk. Wij keken er van op dat Nijkerk zo'n rijke tabaks geschiedenis heeft. Nooit geweten. Zo zie je maar hoe leuk dat geo cachen kan zijn.

Om 16:45 zijn wij weer richting de camping gegaan. Een leuke rit die deels via de Appel route verliep en net onder Putten door richting Garderen gaat Om dan bij IJstijd in Garderen weer richting Speuld te rijden. Om 18:00 waren wij weer op de Bosrand. Net even naar man bijt hond gekeken met de documentaire over de edelherten in Speuld die dus hele stukken maisveld naar de galemiezen helpen. Wij hebben goed opgelet op de beelden maar ons zelf niet kunnen ontdekken.

Groetjes allemaal, Morgen gaan wij weer op huis aan! Bij goed weer gaan wij nog wel even lekker een tochtje fietsen.

Martin & Eveline

cor

Wat een mooi verhaal en weer wat meegemaakt daar gaat het om.
Goede reis terug.

marja

heerlijk om te lezen wat jullie allemaal maar weer meemaken vooral lekke banden (waren ze een beetje te hard opgepompt?) gelukkig dat er een fietsenmaker in de buurt was. niks is zo vervelend als terug te moeten lopen met de fiets op je nek. dat viel mee als ik dit las, dus we moeten massaal onze banden daar laten maken? hoop dat jullie weer genoegen hebben meegemaakt? Wanneer komt jullie reisboek eraan??????