martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 3 met regen

Hoi Allemaal

Vandaag op onze 3e dag op de Bosrand een beetje naatje weer kortom een beetje nat. Niet dat wij daar een hekel aan hebben hoor, maar de elektronica aan mijn hoofd t.b.v. het gehoor kan niet zo goed tegen water. Dus na rijp beraad, besloten om naar het Openlucht Museum te gaan in Arnhem.

Gelukkig hebben wij TOOS ook mee en deze dus van stal gehaald. Trekhaak weer in het zakje, de aanhangerspullen in de kofferbak en de achterbank plat gelaten men weet nooit wat wij tegen komen onderweg op dergelijke dikke ritten.

Uiteraard was de route naar Arnhem uitgezet door mijn wederhelft die houdt nog steeds van de papieren kaart. Deze wordt dan in vol ornaat uitgevouwen. Ik kan jullie vertellen dat het aardig in orde komt indien de bestuurder maar het geduld opbrengt om te wachten eerdat het papier van de kaart weer voor het zicht is weggevouwen .

In het museum was een draaiorgeldag! In 1 woord geweldig! 27 verschillende draaiorgels uit diverse landen om ons heen waren vertegenwoordigd. Zij hadden gelukkig voor een opstelling gekozen dat de 1 de ander niet kon overspelen. Net voor de kassa stond een klein orgel wat niet speelde. Ik dus op de eigenaar af! Hallo beste man kom ik speciaal uit Herejezusveen naar hier voor de orgels en speelt je niet. Ha Ha binnen no time stond de man te draaien als een gek ventje. Wij nog even een dansje gewaagt en verder maar het museum in. Wat een genot zo'n MJK. Stond bij de ingang nog een knul van bankgiroloterij om te vertellen dat je beter meteen een uitrijkaart voor de parkeerslagboom kon kopen, anders sta je vanmiddag in de rij voor zo'n ding was het motto. Bij nader inzien was dit een gouden tip.

Het museum zelf blijft ook leuk. Eerst een ritje met de tram over het hele terrein, en daarna rondwandelen. Vooral het stukje met huisjes wat van 1910 tot heden loopt. Het huisje uit 1970 was een feest van herkenning! En niet te vergeten die penetrante lysol walm van het Groene Kruis gebouw.

Maar ook het saucijzenbroodje van de Zaanse bakker was niet te versmaden.

Een terug reis via de zelfde route als de heen reis bracht ons, terwijl we samen een kaneelstok deelden, redelijk vlot weer op de camping. Eveline zit met haar puzzelplaat voor het raam en deze goof typt een verhaaltje.

Tot de volgende

Martin & Eveline

marja

gelukkig voor jullie hebben jullie je niet verveeld zo aan dit mooie verhaal te lezen. ben blij dat het overal een beetje heeft geregend. De draaiorgels zijn natuurlijk een stukje nostalgie alom leuke muziek en inderdaad een dansje hoort daarbij en jullie kunnen uitstekend dansen. een rondreis lang de wat oudere ingerichte huizen is natuurlijk herkenning. veel plezier en hoop dat het wat droger wordt.