martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 4 met nog meer regen

Dag 4

Tjsa, eigenlijk waren we niet van plan om over vandaag een verslag te schrijven, want er valt niet veel te schrijven.

Want was het gisteren nog een beetje nat, vandaag was het heel erg nat!

Dus eerst maar even met Australië geskyped vanmorgen vroeg. Dan ligt de rest van de camping nog op bed, en hebben we het internet voor ons zelf. Dat is een half uurtje goed gegaan, toen werden er duidelijk meer campinggasten wakker. Maar goed, we hebben Louis zien spelen met zijn verjaardagscadeaus, en dat was natuurlijk het belangrijkste.

Vervolgens op ons gemak ontbeten, en zitten denken, wat we bij deze regen zouden kunnen ondernemen. Helaas is er op maandag een hoop dicht, en het plan om in het bos een wandeling te maken, al dan niet met behulp van caches, hebben we ook maar afgeblazen. Mart was namelijk even naar de sloop achter de camping wezen kijken, en kwam ondanks de plu, als een verzopen kat terug, en moest zelfs droge kleren aan trekken. Nu ja, een puzzel van 1500 stukjes is een prima bezigheid op zo'n dag. Mart ging boodschappen doen in Voorthuizen, daar hadden we zaterdag leuke tuinstoelkussens gezien, en je begrijpt, die neem je niet mee op de fiets. En dat was nu een mooie kans voor Mart om wat te doen. Uiteraard kwam hij ook langs de bakker, waar de Zoete Lieve Gerritjes in de aanbieding waren, dus hij heeft er maar 4 mee genomen. Op de terugweg in Garderen ook nog melk gehaald, want we hebben gisteren in het Openlucht Museum echte anijsblokjes gekocht, en vandaag is het absoluut weer voor warme anijsmelk!

Geluncht met gebakken eitjes en toen heeft Mart toch weer de stoute, lees regen, schoenen aangedaan en zich in een regenponcho gehuld om weer even bij de sloop te kijken. Want alle mensen, wat ging de kraan te keer, we zaten te schudden in ons chalet. Ja machinist, heeft Mart gezegd, mijn vrouw is aan het puzzelen, en nu schieten alle stukjes weer los door dat gebonk en getril. De man is van schrik gelijk gestopt! ( of zou dat door het tijdstip zijn gekomen? Het was nl. 4 uur......)

Ons avondeten bestond uit gebakken aardappeltjes met doppers en wortelen en een bal gehakt, voor toe een flensje met verse aardbeien.

Het is wel te hopen dat het morgen droog is, want vandaag heb ik geen calorieën verbrand, en er wel heel wat tot mij genomen. Die moeten er morgen wel af hoor!

Voor nu zou ik zeggen slaap lekker, en morgen weer droog op!

Jellien

En zo is het toch weer een leuk verhaaltje geworden! Slaap lekker!

marja

altijd heel gezellig van een natte dag kun jij een schitterend stukje schrijven ik hoop dat het vandaag wat beter weer is daar voor jullie, hier schijnt nu de zon. plezier alletwee