martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 5, zonder regen

Dag 5

Vandaag is het DROOG!!!! Dus we gaan een rondje fietsen en wandelen.

Heet water voor soep klaarmaken om mee te nemen, bekers, cup a soep, brood en nog 2 zoete lieve gerritjes, we kunnen er tegen!

Dikke trui onder de jas, want Mart was al even buiten geweest, en het is koud! Nog even geïnformeerd bij Ria, of ze ook wanten en mutsen verhuurde, maar helaas, alleen waterskies, en die waren allemaal al verhuurd gisteren, en nog niet terug gebracht.

Dan maar de mouwen van de trui wat uitgerekt, zodat we nog wat bescherming hebben.

Op naar Staverden, de kleinste stad van Nederland, om daar een multi te lopen. Fiets op de parkeerplaats gezet, tsja, als je de kleinste stad bent, vinden wij dat een tandem wel op de parkeerplaats kan staan. We maken een prachtige wandeling, toch nog een km of 5, en komen o.a. bij de witte pauwen, waar Staverden beroemd om is. Prachtig hoor! Helaas een goed beveiligd hek, zodat je geen veren kunt rapen, die zijn duidelijk te kostbaar.

Bij het bezoekerscentrum nemen we een bak koffie en thee, en warmen ons bij de houtkachel. Er waren nog 2 echtparen, maar die stonden buiten te klagen dat het automaat koffie was. Mart komt met z'n bakkie naar buiten en zegt, hè, heerlijke koffie, vers uit de pot. Oja, wel echte koffie? Ja zeker, 1 euro voor automaat koffie, en 2 euro voor koffie uit de pot. Zij naar binnen, en kwamen natuurlijk van een koude koffiekermis thuis. Die Mart, hij kan het niet laten.

Terug naar de fiets, om een broodje en soep te eten. Jajaja, dat ging dus niet door, de thermosfles met heet water had ik netjes op het aanrecht in de Linde laten staan. En in droog brood van een paar dagen oud hadden we allebei geen trek. Geen nood, Ermelo was dichtbij, en na 8 km fietsen was daar de Appie, met verse bruine puntjes en een onsje rosbief.

Na de lunch, zittend op een bankje voor onze grootgrutter, nog even Ermelo onveilig gemaakt. Groente gehaald bij de Natuurwinkel, andijvie voor vanavond, en morgen zuurkool, de temperatuur is er prima voor. Uiteraard een kopje thee gedronken bij de Ermeloose Tante Tee, hier de Ontmoeting genaamd. Via het bos, vanwege de wind, weer huiswaards gekeerd. Mart moest natuurlijk nog snel even kijken bij de sloop hierachter, want ja, je moet wel op de hoogte blijven!

Na het eten een hele serie caches uitgezocht voor morgen, want het wordt wat warmer zegt de weerman. En nu aan de koffie met het laatste stukje boterkoek.

Tot morgen maar weer!

Cor

Hallo Evelien en Mart
Ik volg jullie al een paar dagen en eindelijk is het droog, de temperatuur laat nog te wensen over.
Maar jullie vermaken je wel zo te lezen.
En Mart een beetje op jutten is altijd leuk daar kan ik ook zo van genieten.
De verhalen zijn weer leuk en ik zie jullie zo fietsen op de veluwe ga zo door.
Ik hoop voor jullie nog wat fijne dagen droog en wat warmer.

Cor

marja

gelukkig voor jullie dat het droog was vandaag hebben jullie toch nog wat kunnen doen en lekker fietsen in de omgeving en ja een mens vergeet wel eens wat, moet kunnen, is niet erg. Gelukkig dat appie dichtbij was en de verse broodjes natuurlijk ook. heel veel gezelligheid en op naar het droger en warmer weer .

barbara

Fijn dat het droog was! Hele fijne dagen nog en leuk om jullie verslagen te lezen!