martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 6, alweer zonder regen

Dag 6

Gisteravond een mooie route uitgezet met allerlei caches onderweg.

De bedoeling is, dat we in ieder geval op landgoed Appel, een wandeling maken met 10 caches en een bonus.

We fietsen via Putten, want daar is het markt op woensdag.

Vanmorgen wakker geworden met een grijze lucht, en een nat terras. Regent het nou wel of niet? Dus Mart naar buiten, nee het regent niet, maar het is ook niet droog, het lijkt wel mist.

Dan starten we maar rustig op, en kijken wat het weer doet. Verdraait, het wordt droog. Tegen half 11 vertrekken we, na eerst koffie te hebben gedronken. Dan hebben we dat vast binnen! Onderweg naar Putten pikken we een paar caches op, die vlak langs de route liggen.

In Putten over de markt, maar die blijkt alleen maar 's morgens te zijn, dus men was al druk aan het inpakken. We hadden ook niet echt wat nodig, maar een gebakken visje zou lekker zijn. Ja, daar dacht half Putten ook zo over, dus het werd een loempia, dat is kennelijk minder populair bij de Putters. Op de fiets, en richting Appel. Haha, ik had een appel in de fietstas, maar die bedoel ik niet!

Buurtschap Appel, vlak bij Voorhuizen. Cor en Mar, jullie zullen het wel kennen.

Vlakbij cache 1 de fiets bij een bankje geparkeerd, en hopla, aan de wandel. Wandelschoenen aan, want het is daar nogal drassig. Ontzettend leuke serie caches, heel origineel verstopt, en een prachtige omgeving, met veel kikker- en vogel-concerten tijdens de wandeling.

Op een gegeven moment kennelijk toch verkeerd gelopen, dus we hadden een (behoorlijk) langere wandeling dan gepland. Bovendien leverde dat nog een echte Bushtocht op, dus vanavond voor het naar bed gaan zullen we elkaar maar even goed op teken controleren. Maar gelukkig alles gevonden en ook de bonus. Terug bij de fiets maar even uitgerust op het bankje, appeltje gegeten, (hoe toepasselijk) en via Voorthuizen de terugweg aanvaard. In Voorthuizen gestopt om nog wat te foerageren, nee geen zoete lieve gerritjes vandaag, het kan ook te gek zeg.

Thuis aangekomen was het al dik 6 uur, dus een broodje bal met pindasaus, lekker makkelijk en snel klaar.

Men verzekerd ons, dat het weer morgen beter is, dus Martin heeft de fiets aan de lader gezet, en dan wachten we het gewoon af. We hebben korte broeken en zonnebrand mee, dus laat de zon maar komen!

marja

gelukkig dat het droog weer was en lekker veel kunnen doen. de caches is altijd leuk om te doen en je komt op plaatsen waar je anders niet zou komen. maar goed dat je de wandelschoenen aan hebt want als het drassig is is het ook drassig. weer een dag voorbij met heerlijk weer en nieuwe caches.