martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

zondag met weinig zon

Zondag, helaas niet zo zonnig als de naam doet vermoeden!

Vannacht al een keer wakker geworden van de regen op het dak, en vanmorgen volgde er nog veel meer! Op een droog moment toch naar de hei gelopen, helaas was het droge moment te kort, en moesten we schuilen in de niet zo beste schuur die bij het nieuwe project van Bram hoort. Maar toch altijd nog droger dan buiten! En het pad op de hei was verandert in een beekje, dus daar konden we niet lopen.

Dan maar eens op de laptop kijken naar buienradar en wat we kunnen gaan doen. Na 12-en wordt het droog, zegt buienradar. Dus na de lunch maar op pad gaan. We gaan naar Amersfoort, met de trein, en gelijk wat caches doen.

Waren we hier op de camping een week te vroeg, op het station van Putten waren we net te laat, en moesten zodoende 29 minuten wachten.

Eenmaal in Amersfoort was het min of meer droog, maar wel fris. De eerste cache konden we niet vinden, dus dat schoot al lekker op, maar niet heus. Gelukkig bij de 2e was het wel raak, nr. 3 wilde ook weer niet, dus we gingen door voor een meer interessante, namelijk de Kamper binnenpoort. Mochten we de cache niet vinden, dan hebben we in ieder geval de poort bekeken! Maar daar haalden we de cache zo te voorschijn, en ook de stip van Amersfoort liet zich goed vinden. We hadden daardoor een mooie tocht door oud Amersfoort, geen idee dat daar bijv. ook grachten waren.

En prachtige oude panden!

Met de trein terug hadden we meer geluk, slechts 5 minuten wachten en daar was hij al!

Weer thuis in de caravan barstte de hemel weer open, dus dat was mazzel.

De avondmaaltijd was de soep, die in bevroren vorm gediend had als koeling in de koelbox, met vers afgebakken broodjes. Er staat namelijk een heel klein oventje in de caravan, en dat werkte dus ook nog!

En nu terwijl ik dit stukje schrijf, met 1 oog naar Heel Holland Bakt kijken.

Straks de foto's op de laptop zetten en verkleinen, anders dan zucht en steunt het netwerk van de camping!

Volgens het weerbericht wordt het een mooie week, dus dat wordt fietsen!

marja

tja ook hier waren de weergoden ons goed gezind een flinke bui hier en daar en dan weer droog met een zonnetje, maar niet mopperen jullie hebben wat buitenlucht op gesnoven en volgende week gaan we ervan uit dat het mooier wordt. veel plezier