martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Een prachtige dinsdag

Weer een prachtige dag!

Vandaag is er markt in Ermelo, dus ons fietsrondje gaat vandaag in ieder geval via Ermelo.

Ook willen we vandaag weer wat caches doen, dus we spreken eerst een route af, en kijken dan of daar nog wat te vinden valt op cache gebied. Omdat het vandaag best mooi weer is, maar nog niet al te warm, kiezen we een route door de weilanden, i.p.v. door het bos. Kunnen we nog een kleurtje opdoen!

Via de Romein naar Ermelo, want die hebben we nog geen gedag gezegd deze week. Nou, dat was weer fraai, weet je wat ie tegen ons zei? Jullie zijn een week te vroeg, niet meer dan 1 foto hoor!

En ja, de Romeinen zijn de baas, dus we hebben maar gedaan wat hij zei!

Mart heeft gelijk weer wat aan mijn zadel kunnen rommelen, want dat zit nog steeds niet erg lekker. Niets ten nadelen van de zadels van de hr. Bruyns, maar het staat nog niet echt naar m'n kont, om het eens plat te zeggen.

In Ermelo eerst langs de Coop voor 4 gratis croissants, met de bon van de VVV. Daarna een rondje markt gemaakt, maar dat was zo klaar, de markt is niet groot. Bij Blokker een koffiefilter gehaald, we hebben wel een mooi koffiezet apparaat van Bram en Ria, maar het is nogal groot, het blijkt lastig om daar maar 3 kopjes mee te zetten, 't is te sterk of te slap.

Bij Bakker Bart 5 lekkere mueslibollen, dus onze lunch was weer dik voor elkaar.

Op naar de caches! De eerste 2 lagen op het terrein van 's Heerenloo, vlak bij het Theehuis, dus gelijk een kopje koffie en thee genuttigd. (Met een kroketje, maar dat mag niemand weten)

Lekker door de weilanden naar de volgende cache, en toen onze weg naar eigen inzicht vervolgd, en met de nodige tussenstops, o.a. bij de Kringloop van Putten voor een aardappelstamper, en een stop bij de hei ter versterking van de inwendige mens, en bij de pluktuin voor andijvie, waren we om 17.00 weer terug bij de Kar.

Eerst even zitten, kopje verse koffie met het nieuwe filter gezet, thee voor moeders, en dan aan het eten beginnen. Mart maait het gras en harkt de tuin aan! Ik was de andijvie grondig, om te voorkomen dat hij straks grondig smaakt. Ik maak er een lekker stamppotje van. Daarom moesten we een stamper halen, dat is het enige wat niet aanwezig was in de keuken, maar voor 50 cent kan je daar niet mee zitten!

En nu zit ik buiten dit verslag te tikken, (19.30 uur) dus jullie snappen dat wij heerlijk weer hebben hier!

Als het weer zo blijft, vertrekken we pas zondagmorgen! Mart moet vrijdag voor een MRI naar Amsterdam, maar het plan is nu, dat hij alleen gaat, met de buurtbus en de trein, en dat ik hem vrijdag aan het eind van de middag oppik per tandem in Ermelo, waar we dan gaan eten bij de Ontmoeting. Hij gaat dan wel langs Krommenie, want de verwijzing ligt thuis, en ook moeten er medicijnen mee, want we hadden natuurlijk gerekend op een week.

P.S. Toen ik toch in de kringloopwinkel was, ben ik ook maar even langs de kleding gelopen. Heel leuk rokje voor 2 euro, dus dat kon ik niet laten hangen. Denk bij deze tekst een zucht, een hele diepe, van Mart!

Jellien

Leuk verhaal weer en jullie genieten er lekker van!
Fijne dagen nog!
Groetjes!

marja

heerlijk mooi weer daar en natuurlijk cachjes gedaan dat hoort erbij en gaat de dag wat sneller.. ermelo altijd mooi en de omgeving natuurlijk ook dus lekker blijven zolang het kan daar.