martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Een prachtige dag!

Een prachtige dag!

Na een wat onrustige nacht, er vlogen gedurig helikopters over, zeer laag, de kar schudde ervan, startte de dag gelijk met een mooie blauwe hemel. Navraag over de helikopters leerde ons, dat dit laagvliegoefeningen zijn, en dat die regelmatig worden gehouden op verschillende tijdstippen.

Da's dan weer een nadeel van die mooie heide achter de camping.

Na het plannen van de rit van vandaag, smeer ik de broodjes en Mart repareert het achterspatbord van de tandem met tiewraps, bij gebrek aan een boutje en moertje. En dan gaan we op pad. Eerst via de hei naar Putten, het is daar vanmorgen markt, en we willen graag aardbeitjes, en dan richting Appel, Voorthuizen en onder de A1 door terug naar Garderen.

Het is zo lekker, we nemen geen eens een vest mee, en smeren ons goed in. Op de markt in Putten 2 dozen aardbeien, waarvan we er 1 gelijk opeten. Die kunnen niet meer bederven onderweg!

Daarna via knooppunten en alternatieven, namelijk als er zandpaden opdoemen, naar Voorthuizen, want Mart wil graag een zoete lieve Gerritje bij de bakker halen. Helaas zijn die al uitverkocht, maar ze heeft nog wel krentenbollen met spijs. Ook goed! In de schaduw van de kerk eten we er alvast allebei 1 op. Dan gaan we naar de Costa del Zeumeren, ik kan er niets aan doen maar zo heet het daar! Dan een klimmetje, om over de A1 en het spoor heen te komen, en dan oostwaarts naar Stroe. In Stroe zit een koffietentje, en daar hebben we nou net trek in. Inmiddels is de temperatuur zo opgelopen, dat we onder een dikke boom een plekje kiezen. Ik een thee, en Mart 2 maal koffie, (kleine kopjes, en grote glazen thee). We besluiten richting Garderen te gaan, er staat ruim 35 km op de teller, en voor we bij de kar zijn, komt er nog zeker 10 bij. In Garderen langs de Coop voor melk en diepvriesspinazie, en dan snel naar de kar, ook al zitten de spullen in een koeltas, het is bederfelijk weer.

We proberen een beetje in de schaduw te blijven, dat lukt net op ons terrasje. Mart gaat voor Bram een scootmobiel reanimeren, die kan ook niet stilzitten, en ik dut wat weg, na de onderbroken helikopternacht. Tegen 18.00 nuttigen we een kopje soep, en na nog een uurtje is de temperatuur in de kar dusdanig, dat ik pannenkoeken kan bakken. Daarna reist Mart af om benzine in de auto te gooien, en ik doe snel de afwas. Mart komt terug met 2 waterijsjes, dus het toetje is ook geregeld.

Het plan voor morgen is om richting Gortel te gaan, een route die grotendeels door het bos is, wat erg prettig is met de hitte die morgen voorspeld wordt.

marja

met dit weer is het heerlijk toeven in het bos of een schaduwrijk plekje en om te fietsen ideaal. een platen wagen is met dit weer wat warmer als een huisje maar niet getreurd het valt nog mee. veel plezier morgen weer en idd het wordt wat warmer dan vandaag dus goed smeren maar weer.