martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Solo op pad

Solo-dag (en nog steeds mooi weer)

Vandaag hadden Mart en ik ieder ons eigen ding te doen.

Mart naar Amsterdam voor de MRI, en ik zou me hier vermaken.

Om even voor negen uur stond Mart bij de bushalte, die is gelijk naast de ingang van de camping. Het busje kwam keurig op tijd, en omdat Mart de enige passagier was, reed de bus regelrecht naar het station van Ermelo. Daar de trein naar Amersfoort, vandaar door naar Amsterdam, en dan de sprinter naar Krommenie. Alles verliep soepel, door de grote drukte op Amsterdam, miste hij wel de sprinter, maar ja, die rijdt ieder kwartier, en we hadden de tijd ruim genomen, dus dat was geen probleem. Thuis gelijk alle opdrachten uitgevoerd, en toen via Evert Bruyns naar het station. Een uur te vroeg in de kliniek, gezien de ervaring met de tram de laatste keer, nemen we qua tijd geen risico meer. Maar ze waren blij dat hij zo vroeg was, hij werd al snel geholpen, en om even voor 3 uur was hij al klaar. Geen contrast, dus hij voelde zich prima. Nog een suikerbol gescoord, want hij had op de heenweg zijn mueslibollen gedeeld met de mevrouw die tegenover hem zat. Wat is het ook een schat hè, de mevrouw tegenover hem zei, toen hij aan een mueslibol begon: wat ziet dat er lekker uit! Waarop Mart haar er eentje aanbood.

En om 16.35 landde hij weer in Ermelo met de trein.

Mijn dag begon natuurlijk ook wat vroeger dan we deze week gewend zijn, en nadat Mart was vertrokken, ben ik me ook reisvaardig gaan maken. Mijn idee was, om in ieder geval in Ermelo naar de 3 daar aanwezige kringloopwinkels te gaan, en dan verder maar te kijken hoe alles zou lopen. Ik had mijn eigen fiets, zonder accu, want ik dacht kom, dat is gelijk een goeie training.

Om 9.45 zat ik op de fiets, en via de hei ging ik richting Ermelo. Bij de Romein kon m'n vestje al uit! Eerst boodschappen gedaan, dat was een goeie ingeving, want nu was er nog voldoende keuze uit het brood bij de natuurwinkel. In de eerste kringloopwinkel niet meer gekocht dan een glas, (à 20 cent) om het gebroken glas in de kar aan te vullen. Toen naar 's Heerenloo, http://www.sheerenloo.nl/ ,waar een 2e handskledingzaakje is, gerund door de cliënten. Daar geslaagd voor een leuk jurkje, je kunt daar niet genoeg van hebben, en mezelf getrakteerd op thee met taart. Kosten waren 2,50, dus je kunt daar, letterlijk en figuurlijk, nog eens gek doen. Daarvandaan naar Harderwijk gefietst, ik had nog geen zin om naar huis te gaan. Na een harinkje op de dijk, de kringloopwinkel van Harderwijk bezocht, dat leverde een mooie beker op.

Toen richting huis, wat mij weer langs Ermelo voerde, en waar ik toen toch ook maar de andere kringloopwinkel bezocht. Alle kleding half geld! Nou, voor die 1,25 kon ik een prinsessenjurk voor Sara niet laten hangen. En zowaar, voor 40 cent hadden ze daar precies het goeie glas ter vervanging van het gebroken glas, dus dat heb ik ook meegenomen. Toen ik thuis kwam, stond er bijna 45 km op de teller, en ik was nog niet gaan zitten, of ik kreeg al bericht van Mart, dat hij onderweg was. Dus accu in de tandem, en na wat gedronken te hebben, ik weer op de fiets, de tandem dit keer, en naar station Ermelo. Fiets geparkeerd, naar het perron, Mart in mijn armen gesloten, en samen lekker uit eten bij de Ontmoeting. http://www.proeverijdeontmoeting.nl/

Echt lekker gegeten, geeneens plaats meer voor een toetje, en toen samen op de fiets terug naar de kar. De fietstassen gelost en Mart op naar de scootmobiel om te kijken of de accu's nu goed opgeladen waren en ja hoor, hij is al 13 keer langs gereden en nog zijn de accu's niet leeg. Mij benieuwen wanneer hij het zat is dat rondjes rijden op dat ding.

Hieper de piep hij is bij de kar voor koffie, gereden kilometers: 5,8 en de accu's nog niet leeg.

Totaal aantal km voor Lien: 65

Totaal aantal km voor Mart: ongeveer 210 plus de 5,8 met de scootmobiel.

Helaas geen foto's, ik was de camera vergeten, maar Mart heeft wel een CD met de MRI opnames!

Reacties

Reacties

marja

jaja een dagje solo is ook wel eens goed en nu kon je rustig alle dingen scoren die leuk en/of nodig had. heerlijk weer ook hier weer dus jullie hebben echt mazzel en een heerlijke dag voor op de fiets dat kunnen ze je niet meer afnemen. gezellig gegeten met zijn tweeen is ook voor de verandering heerlijk en op naar weer een hele mooie dag morgen. geniet nog lekker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!