martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

De laatste dag alweer!

De laatste dag alweer!

Ja, het is vandaag alweer de laatste dag van deze gedenkwaardige vakantie op de Bosrand! Maar wat hebben we het getroffen! Zowel qua weer, als ook qua de organisatie van een onderkomen van deze sufferds die niet goed opletten als ze de vakantie in de agenda zetten!

Maar genoeg daar nu over, we hebben vandaag nog een prachtig rondje gemaakt. We vertrokken om half 11, voor die tijd is de zon er toch nog niet goed door. We zijn richting Kootwijk gefietst. Maar eerst in Garderen bij de Coop nog appels en bananen gehaald, want het fruit was op. Op het bankje aldaar vast een banaan genuttigd, en onze ogen uitgekeken naar de drukte. Je zou op zo'n moment bijna geloven dat Garderen het middelpunt van de wereld is, zo veel volk loopt, fietst en rijdt daar!

In Kootwijk op een terrasje neer gestreken, en daar voor het eerst deze week een lekker puntje taart gegeten, honing-noten taart om precies te zijn. Dat was natuurlijk genieten, na de hele week niet gesnoept te hebben. Bij het afrekenen, vroeg Mart of ze soms gingen verbouwen. Hoezo? Nou, ik krijg een beetje het idee dat ik die mee financier! Maar dat begrepen ze kennelijk niet, dus hij liet het maar zo. Laat ik het dan anders stellen, bij het Theehuis in Ermelo hadden we voor dat geld 4 punten taart en 4 koppen koffie gekregen!

Door de bossen en over de hei naar Radio Kootwijk. Wat een mega drukte daar zeg! Ja, het was open monumentendag, en je mocht het gebouw in en de toren beklimmen. Wij zijn maar snel doorgefietst, we vinden het een prachtig gebouw, maar niet met hele hordes volk er om heen.

Bij Assel, waar vroeger voor de koning een speciaal stationnetje was, als hij wilde jagen, hebben we samen met een ander stel zitten lunchen. Het was heel genoeglijk, en Mart heeft ze uitgelegd dat je ook je eigen fiets kunt ombouwen naar elektrisch. Overigens is Assel voor ons ook gedenkwaardig, we hebben daar eens met een lekke band gestaan zonder plakspullen. We zijn toen door diverse omstanders heel vriendelijk geholpen, de een had plakkers, de ander bandenlichters en een derde een pomp. Maar we hebben dit keer zonder problemen gefietst.

Va Assel weer terug naar de camping, en omdat het nog vroeg was, hadden we even het idee om nog naar Ermelo te gaan, omdat daar allemaal koren optraden. Maar Mart wilde nog aan de scootmobiel, en ik had eerlijk gezegd wel graag wat rust aan de derrière. Mart heeft zich weer helemaal een slag in de rondte gereden, maar het ding wilde niet leeg! Hij heeft het cameraatje, de Go Pro, er op gezet, en is nu druk met het monteren van het filmpje.

Na het eten kwam er weer een luchtballon over, wij er achteraan, maar hij vloog door, dus we zijn maar met een rondje terug gefietst. Mart werd nog aangehouden door een medecamping bezoeker,

want, hij had verstand van accu's en zijn zwager had een probleem met de scootmobiel van z'n vrouw. Mart heeft hem advies gegeven, en zo heeft hij het helemaal druk met zakendoen!

Ria kwam de lege koektrommel brengen, want ik had gezegd, dat ze alleen maar nieuwe koek krijgt, als ik de trommel terug kreeg. Bram had al tegen Ria gezegd, breng die trommel gelijk terug, dan wordt ie misschien deze week nog gevuld. Maar hij realiseerde zich dat er geen oven in de kar zit. Beetje gein hoort erbij!

Morgen alles inpakken en weer op huis aan, toch ook wel weer fijn om in je eigen bed te slapen!

marja

ben blij te lezen dat jullie weer een schitterende dag hebben gehad en de nodige kilometers hebben gereden en het nodige te hebben genutigd, maarja dat hoort erbij als je op vakantie bent. natuurlijk volgend jaar heel groot in de agenda zetten welke datum jullie besprokenen, gelukkig is alles goed gekomen ook met de lege koektrommel. het is maar goed dat martin een beetje verstand heeft van elektrische fietsen/scootmobielen hij kan zo een handeltje beginnen. geniet nog even van een mooie avond en een mooie terugreis voor morgen.

Cor

Het waren weer mooie verhalen en ik zie jullie lekker fietsen daar op de Veluwe.
Mooie omgeving en niet te vergeten heerlijk weer.
Bedankt en tot ziens.

Jellien

Het was weer een mooi vervolgverhaal en heerlijk dat jullie zo genoten hebben. Een goede terugreis gewenst en tot ziens in Krommenie!