martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Gearriveerd op de Bosrand

Vanmorgen liep alles gesmeerd, en volgens de vaste protocollen: Mart de elektronica en de fietsen en ik etenswaren en kleding. vervolgens laadt Mart alles in en aan de auto.

We waren uiteraard op tijd op, de vloer zou voor 10 uur worden afgeleverd, en er was niet bij gezegd vanaf wanneer. Dus stel je voor dat de vrachtauto er om 7 uur al staat! Dat was niet zo, ik ben nog snel naar Heerlijk gefietst voor lekkere bolletjes voor onderweg, en zo tegen 9.45 waren we klaar. En terwijl ik nog even de zak met plastic wegbreng, arriveert de vracht. De auto bleef op de Fortuinlaan staan, het was echt een joekel van een auto, en met behulp van de kooi-aap, kwam daar onze vloer aan. Gauw de stofjas aan, klompen en handschoenen, en hopla, het eerste deel naar de tuin. Jaja, dat klinkt makkelijker dan het bleek te zijn. Ruim 3,5 meter lang, en 70 cm breed en 25 cm hoog, kun je in de steeg ook niet echt draaien. En de tuin bleek ook veel te vol te staan. Enfin, deel 2 ging al veel vlotter. Nog 11 te gaan! Na nummer 7, dus over de helft, eerst wat drinken en eten om de suikers wat aan te vullen, en toen de volgende 6 delen. Alles ligt nu keurig in de tuin, dekzeil er over en hop in de auto, Bosrand, here we come. Onderweg komt zelfs de zon te voorschijn, dus wat wil je nog meer?

De reis verloopt gelukkig voorspoedig, om half 1 zijn we ter plaatste. Zoals altijd een warm onthaal door Bram en Ria. We lossen de auto, ik richt het huisje in, Martin haalt de fietsen van de drager, brengt de koekjes naar de Toesen, en we gaan in de tuin zitten. Even een broodje eten, en dan op de fiets naar Putten voor de pinda's.

Trouwe lezers weten inmiddels, dat dit een vast ritueel is op de eerste dag. Van Putten door naar Ermelo, alwaar we bij de Ontmoeting onze vakantie vieren met koffie, thee en bitterballen. Over de Ermeloose hei weer terug. Opeens zegt Mart, shit, batterijtje leeg, en ik heb maar 2 reserve mee. Op dat moment bedenk ik me, dat ik helemaal vergeten heb de medicijnen van Mart mee te nemen. Er zit niets anders op, dan vanavond na het eten terug naar huis te rijden. We vervolgen onze weg, kussen de Romein goedendag, eten ons maaltje van rode kool, aardappeltjes en suddervlees, en dan vertrekt Mart naar Krommenie. We zijn het er over eens, dat het geen zin heeft om allebei te gaan. Ik wandel naar de hei, om nog wat bloeiende hei te zoeken, en ga aan Bram het wachtwoord van internet vragen, zodat ik straks het log kan plaatsen. Inmiddels is het gaan regenen, we hebben over vanmiddag niets te klagen qua weer, en ik maak het huisje gezellig. Met een takje bloeiende hei en wat dennenappels in een schaal toch een leuk herfstig geheel.

Plan voor morgen is richting Hoenderloo, daar schijnt iets gezelligs te doen te zijn, en in ieder geval gaan we een ijsje bij Co halen. Hopelijk valt er alleen vanavond en vannacht regen!


Reacties

Reacties

Jantine

Hoi Eveline en Martin een fijne vakantie en hoop op een lekker zonnetje. Het water loopt me al in mijn mond lekker naar ijs van co jammie.

Jantine

Hoi Eveline ik hoorde net dat jan de hoop ijsjes gaat scheppen bij ijs van co.

marja

Maar goed dat je er een gezellige van hebt gemaakt en op naar krommenie is zo gedaan toch
met een superauto. en alles netjes achter in de tuin klinkt opgeruimd kan er zo begonnen worden als
jullie weer terug zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!