martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Niets spannends vandaag!

Vandaag moet ik jullie teleurstellen, er is niets spannends gebeurd! Er was om 5 uur vanmorgen een tocht om te kijken en luisteren naar bronstige herten, dat had nog spannende momenten kunnen opleveren, maar wij kozen er voor om iets langer in bed te blijven. We werden rond half 7 wakker, en zowaar, het was droog, en al snel zagen we een flauw zonnetje doorkomen. Martin trok gauw wat kleren aan, en wandelde naar de hei. Hij vindt het heerlijk om de zon te zien opkomen, en ik draai me dan nog even lekker om.

Na het ontbijt kwamen we tot de conclusie, dat we maar beter op tijd konden vertrekken voor ons fietstochtje, zodat we de meeste kans op droog weer zouden hebben. Het regenpak van Mart was nog kletsnat, evenals zijn schoenen. Mijn regenjas was wel droog, dus die namen we mee, kunnen we er samen onder gaan staan in geval van nood! We hebben de wandelschoenen maar aan getrokken, die zijn iets beter bestand tegen nattigheid.

We hebben een mooie tocht gemaakt, dwars door de kroondomeinen van het Loo. Helaas kwamen we niemand van het koninklijk huis tegen, wel ontzettend veel paddenstoelen! Het keerpunt van de route lag bovenin Apeldoorn. Daar hebben we een supermarkt opgezocht, zo handig, internet op je bellefoon, en daar moesten we een minuut of 20 wachten tot de Coop open ging. Dat was helemaal niet erg, er stond een bankje, precies in de zon. Mart kon niet zo goed stil zitten, en ging zijn fiets poetsen met de snoetenpoetsers uit zijn fietstas. Dat was ook wel nodig, want vooral zijn fiets zag er uit, of hij een modderbad had genomen. Mijn fiets was iets minder vuil, omdat ik gisteren niet meer terug ben gefietst over de hei, hij heeft achterop de fietsendrager gestaan in de regen, en is dus schoongespoeld.

Enfin, de Coop had lekkere verse broodjes, pakje rosbief erbij en we hadden een heerlijke lunch op ons bankje in de zon. Weer terug naar de route, en via Vaassen en Elspeet het rondje af gemaakt. Rond 14:00 waren we weer terug, de wolken kwamen steeds meer opzetten, dus we waren blij zo vroeg te zijn weggegaan. Het regenpak van Mart hing buiten aan de lijn en was aan de buitenkant droog, nu de binnenkant nog.

Mart had in de auto een spuitbus met “auto schoon zonder water”, dus hij vond dat dit ook wel kon voor de fietsen. Hij ging lekker fietsen poetsen, en ik ben aan m'n puzzel begonnen. En zo eindigt de dag heerlijk rustig. Ons avondmaal is snert, de bak had 2 dagen nodig om te ontdooien!

Voor morgen zijn de voorspellingen niet zo goed, maar we wachten het maar af, 't kan altijd mee vallen.

En wat de avonturen betreft, we beloven niets!

dilia

Ik geniet van je verhalen.
Een van de vrouwen van het wandelclubje zei maandag, als er niets gebeurt heb je ook niets te vertellen

marja

Maar goed dat jullie de regenpakken mee hebben genomen anders blijf je aan het wassen en
drogen of gewoon in adamskostuum had ook nog gekund.
een dagje rust is altijd lekker