martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

PangPang

Het weer laat zich niet al te best aan zien. En het lijkt er op, dat we allebei een beetje kou gevat hebben tijdens onze natte tocht zaterdag. We doen het maar rustig aan. Mart gaat allereerst op de fiets naar Garderen, om eten te halen voor vandaag. Het brood is op, en vanwege de kou, besluiten we vanavond maar zuurkool met worst te eten. Gelukkig heeft de plaatselijke Coop alles op voorraad.

Als hij terug is, drinken we koffie, en Mart gaat wat zitten googelen op de laptop. Hij komt er achter, dat er net voorbij Deventer, een mannetje zit die infrarood panelen verkoopt. Mart belt hem op, en gaat er heen met de auto. Het zonnetje komt er zowaar even door, en ik ga in de zon zitten achter het schuurtje. Dat had ik niet moeten doen, de zon verdwijnt prompt weer!

Tegen 3 uur is Mart weer terug uit Lettele, en we besluiten toch nog een fietstochtje te gaan maken. Het is droog, al is het niet echt zonnig of warm, en er staat een stevige wind. We fietsen naar Ermelo over de hei, drinken koffie bij het theehuis van 's Heerenloo, en fietsen met een mooi rondje weer terug. We genieten van de zuurkool met worst, en gaan dan een spannende film kijken op TV. We zijn zo gaar, dat we niet veel van de film zien, en kruipen om 10 uur in ons hol. En denk nou niet dat je onweer hebt gehoord, dat waren de 2 dreunen waar wij mee in slaap vielen!

Het meest spannende vandaag: de knallen waarmee de eikels op ons metalen dak vallen! Het lijkt wel of er geschoten wordt. Je zou denken, dat je, gezien het feit dat ons huisje de Berk heet, een berkenboom in de tuin hebt. Mispoes, we hebben een eik. Meestal hebben we ons onderkomen in huisje de Eik, maar daar staat een grote spar in de tuin! Met hele grote kegelvormige sparreappels. En die maken bepaald minder lawaai als ze landen op het dak. Verder hebben ze hier nog een huisje dat de Kersenpit heet. Daar hebben we nog nooit in gezeten, maar bij het langslopen, heb ik toch echt geen kersenboom in de tuin gezien. Ik zal eens aan Ria vragen, waar de namen vandaan komen. Wordt dus vervolgd.

Gisteravond slecht internet, dus nu vanmorgen 3-10, geplaatst. Er sluipt een tijger door onze tuin, lijkt sprekend op onze Sheila, alleen 10 jaar jonger.

marja

maar goed dat het eikels zijn en geen stenen.........
in de tuin zitten als het zonnetje schijnt is heel lekker behalve als er een tweede
zonnetje bij komt dan verdwijnt er een..