martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dierendag


Dierendag vandaag.

En die arme Sheila zit helemaal alleen en verlaten thuis! Ah gossie toch! Nou, we maken het zaterdag weer goed met je hoor!

Vandaag zaten we om kwart voor 10 al op de fiets, want de markt in Putten is alleen maar 's morgens. Ook de te kleine klompen zijn mee en die ruilen we als eerste om. Dan gaan we gezellig over de markt, en Mart haalt nog een spakenspanner, want zijn spaken zitten alweer los. Uiteraard hebben we wel zo'n ding, maar niet mee natuurlijk. We drinken gezellig koffie met wat lekkers bij de Puttense Tante Tee, (http://www.onsplekje-putten.nl/) en terwijl ik in de aangrenzende winkel nog even lekker loop te snuffelen, gaat Mart vast naar de fietsen, om zijn spaken te spannen. Ik koop wat leuke kleinigheidjes, en als ik weer bij de fietsen arriveer, is Mart ook net klaar.

We besluiten de geplande tocht te maken, richting Nijkerk en het randmeer. Het is pittig trappen, maar goed te doen. Net buiten Putten is de weg opgebroken, maar met mijn meest verleidelijke blik zeg ik tegen de werklui, dat wij absoluut even over het verse asfalt moeten, omdat we anders niet bij mummer 20 komen, en dat we dan de rest van de dag in de problemen komen. Nou, rijdt u dan maar door mevrouw! In Nijkerk aangekomen, bekijken we of we nog verder doorfietsen, of voor de korte versie gaan. Weer nog goed, conditie nog goed, accu's nog goed gevuld, we gaan gewoon door! Even buiten Nijkerk komen we over de rotonde, waar we met de auto altijd en eeuwig de verkeerde afslag namen. Nu volgen we gewoon alle nummertjes en gaat het dus goed. Maar dan krijgen we het even goed voor de kiezen, pal tegen de wind in naar het randmeer. Hèhè, onderaan de dijk ff pauze hoor, en oma op de foto met een Lakenvelder. Maar eenmaal op de dijk hebben we voor de wind, en gaan we als de spreekwoordelijke brandweer. Bijhttp://www.stoomgemaal-arkemheen.nl/ hebben we in de serre heerlijk onze lunch genuttigd. Ook nog het bezoekerscentrum bekeken, en toen weer verder langs het water. Voor we het wisten, kwam Putten alweer in zicht. Bij strand Nulde gingen we weer land inwaarts. Met een mooie slinger reden we aan de westkant rondom Putten. Bij de Pluktuin gestopt om een struikje boerenkool af te snijden. (netjes betaald hoor, maar je moet daar zelf snijden of plukken). Toen een stukje van de route afgeweken, want we moesten nog yoghurt halen. Toen de route weer opgepikt, en via de Schaapskooi, alwaar we een lekker kopje koffie en thee dronken en een knuffelschaapje voor Finn kochten, weer naar de Eik. Midden op de hei begon het te spatten, maar dat was niet de moeite waard om de pakken voor aan te trekken.

Tsja, toen waren we in de Eik, en moest de boerenkool klaar gemaakt. En dat valt niet mee, met het beperkte gereedschap in deze keuken. Maar natuurlijk is dat gelukt, en we hebben gesmuld. De mevrouw van de Pluktuin zei nog: de vorst is er niet over heen geweest hoor! Nou, de boerenkool die ik van de zomer in Australië at, waar het toen winter was, die was ook heerlijk en daar was ook geen vorst overheen geweest, want vorst kennen ze niet in BliBli. Ingewikkelde zin nietwaar?

De eerste puzzel is klaar, er was inderdaad, zoals aangegeven 1 stukje weg en ik ben alvast begonnen aan nummer 2, morgen heb ik daar denk ik zo de hele dag de tijd voor. Want als we de berichten goed gehoord hebben, krijgen we morgen een heftige dag!

Reacties

Reacties

Ella

Nou, wanneer de storm bij jullie net zo hevig wordt als hier, is het inderdaad het beste om binnen te puzzelen. Vooral hier rond de flats giert de wind je om de oren.

Martin/Echtenoot

Na het lezen van dit verhaal ben ik er toch achter dat wij al de hele week in het verkeerde huisje eten. Nu begrijp ik ook dat de buren bijna geen boodschappen doen.

marja

gezellig al die routes en niet eens verdwaald mijn petje af hoor.
komen alle mensen gezellig bij jullie eten want het klinkt gezellig daar.
puzzelen en 1 stukje missen ken ik vervelend, maar je bent er zoet mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!