martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Alle zeilen bijzetten!

Vannacht begon het al te regenen en te waaien, en vanmorgen was het bar en boos. Dat was ook voorspelt, en dat klopte dan ook precies. Martin besloot om naar Krommenie te gaan, die vertrouwde het niet daar, met alle zeilen die we daar gespannen hadden om de boel droog te houden. Even voor 9 uur was hij al onderweg. Hij deed er bijna 2 uur over, maar was blij dat hij de beslissing had genomen om even te gaan kijken, want alle zeilen waren los. Hij had er een hele klus aan, om alles weer zo goed mogelijk vast te maken, en nog eens extra goed vanwege de storm. Daarna is hij begonnen met de kleine spullen naar boven te verhuizen, en om 3 uur is hij weer deze kant op gekomen. Gelukkig ging de terugreis beter, klokslag 4 uur was hij weer in de Eik.

Ondertussen op de Bosrand: af en toe had ik het gevoel, dat het hele huisje weggeblazen zou worden, voor mijn gevoel ging het gewoon heen en weer. Regen en eikels op het dak, horen en zien verging me. Maar gelukkig werd het weer steeds beter, af en toe blauwe lucht, droge periodes, het zag er niet verkeerd uit. Wel nog een zeer stevige wind. Om half 2 ben ik op de fiets gestapt om een frisse neus te halen. Met gevaar voor leven over het fietspad naar Garderen. Losse takken vlogen me om de oren, het fietspad lag vol met blad en naalden, dus glad. Maar ja, ik laat me niet kisten natuurlijk, en trapte dapper door. Lekker bij de plaatselijke kringloop geneusd, 5 DVD's gekocht, en toen op m'n gemak de plaatselijke Coop verkend. Ze hebben daar namelijk ook allerlei souvenirs, dus ik kon in ieder geval alvast wat kopen voor Roland's verjaardag. Buiten gekomen, bleek er net een bui over te zijn getrokken, dus mijn zadelvachtje was kletsnat. (Maar ik niet, en dat is toch wel prettig!)

Op de terugweg kreeg ik de neiging om alvast materiaal voor kerststukjes te gaan verzamelen, want lieve mensen, wat lag er een hoop op de grond. Maar goed, dat heeft natuurlijk weinig zin, tegen de kerst is dat allemaal uitgevallen. Bovendien, met de grote vloeroperatie in het voor uitzicht, geen extra troep mee nemen naar huis!

Terug in de Eik ben ik een vakantie dineetje gaan maken. Dat hield in stoofperen, doppers met wortelen, draadjesvlees, en voor toe een Saromapuddinkje. Dat eten we nooit, behalve op vakantie. Beetje melk, pakje caramelsaroma en even flink kloppen, en klaar is je toetje. Verder heb ik de hele dag aan de puzzel gewerkt, die schiet al lekker op.

En om 4 uur kwam Mart binnenstappen, en hebben we gezellig samen koffie gedronken met een reep Tony's erbij. En voor dat jullie nu gaan roepen foei, het was maar een kleintje van 45 gram! We gedragen ons keurig hier.

Het weerbericht zegt dat het morgen bewolkt is met af en toe een bui, dus we wachten het maar af.

Reacties

Reacties

Martin/echtnootje

Lieve schat,ik laat jou niet meer alleen in het donkere winderige en af en toe natte bos. Ik snap nu ook dat jij niet thuis was. En dat jij in het verkeerde huisje aan kokkerellen was. Ik zal dan ook de naam van het huisje op jou rug plakken. ( De Berk). Dan moet jij in het vervolg maar iemand aanschieten die even op jou rug kijkt en de weg wijst. Schaam je niet,het is er bij mij in Bakkum met de paplepel ingegoten vroeger. Alleen ging het toen om nummers.

Eveline

Ach ja, als je ook al jaren lang in de Eik bivakkeert, en je dan na 11 jaar weer in het huisje komt waar alle liefde voor de Bosrand en de Toesjes is begonnen, dan is het logisch dat je je vergist in de naam. Maar gelukkig lagen we gisteravond wel samen in ons hol in de Berk!

Martin/Echtenoot

Ssssst,niet vertellen hier,als Ria het weet dat wij een hol hebben wil zij ook in de Berk

marja

gezellig daar als het stormt en maar goed dat het nog geen kerst is stel je voor had
mart een aanhanger mee moeten nemen van huis.
maar goed dat ie even naar huis is gereden voordat alles weggewaaid was en door de hele wijk
verspreid zou zijn..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!