martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Toch naar de Bosrand!

Dag 1 op de Bosrand, de ochtend

Zijn we toch nog op de Bosrand!

In mei had ik aan Ria doorgegeven, wanneer we in augustus een week vrij waren. Dan zou ze in de gaten houden of er nog iets vrij was. En laat er nou een annulering zijn, precies in onze vakantieweek. Ria belde vorige week vrijdag op om dat te melden. Na even overleg met elkaar hebben we toegehapt.

Waarom overleggen? Nou, wij hebben de oppas op de huisdieren van Sara, omdat die met papa en mama in Australië zit! En dus moeste er behalve voor poes Sheila, ook onderdak gezocht worden voor Roosje de cavia, en iemand moest de vissen gaan voeren. Gelukkig hebben de thuisbijvende kinderen dat liefdevol opgepakt, en konden wij volmondig ja zeggen tegen een verblijf in het Eethuis op camping de Bosrand.

Woensdags kwam Ria met het bericht, dat we i.p.v. zaterdag, ook vrijdag in de loop van de middag al terecht konden.

Ik moest vrijdag nog werken, dus we hebben besloten om na het avondeten te gaan rijden. Voordelen: je rijdt na de spits, het is minder warm, en we kunnen zaterdagmorgen gelijk op pad!

Donderdags samen met Finn al het nodige ingepakt, hij is echt een grote hulp, als ik een la met bijv. ondergoed open trek, hoost hij de hele inhoud in de koffer voor me.

De kratten met keukenbenodigdheden, heb ik toch maar bewaard voor nà zijn vertrek, want hij gaat zelf in de kratjes zitten, en dan kan er niet veel meer bij! Bovendien denk ik niet, dat zijn papa en mama het een goed plan vinden, dat Finn een week met ons mee gaat!

We vertrokken om 19:15 en om 20:15 waren we al op de Bosrand, we konden zonder opstoppingen doorrijden. Het Eethuis is nieuw voor ons, en het is een leuk huisje, het je kan wel weg trouwens, het is “puur zo'n ding”. Snel alles uitgepakt en ingericht, en lekker buiten gaan zitten tot het wat afkoelde.

Nu aan het ontbijt, en ja hoor, toch wat vergeten: de ontbijtkoek en de koffiebus. Gelukkig had ik een extra pak koffie mee, dus Mart moet even mikken met een gewoon lepeltje, want er is nu geen maatlepeltje, maar er is koffie!

Vandaag gaan we eerst naar Nunspeet, lekker brood halen, en dus ook ontbijtkoek, bij UNIEK, en dan naar Putten voor het oogstfeest bij de Mariahoeve. Tot vanavond!

Jellien

Dat wordt weer gezellig verhaaltjes lezen. Heel veel plezier tijdens jullie vakantie!