martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 1 op de Bosrand, vervolg

Vanmorgen natuurlijk al de start van onze vakantie beschreven, nu dan het verloop van deze dag.

Het zou een warme dag worden, en dat was vanmorgen vroeg al te merken. Om 9:15 zaten we op de fiets. Dat mag trouwens nog best even vermeld worden, want het zag er tot vrijdagmiddag niet best uit voor de fiets van Mart. Woensdagmiddag zei de qwic: doe het zelf maar, op de terugweg van Alkmaar. Dus de qwic was helegaar niet meer zo qwic! Uiteraard gelijk naar de fietsenmaker, maar ja, die kon om half zes 's middags ook niet veel meer doen. Donderdag de fabriek gebeld, wat error 2 nou wel kon inhouden. Volgens de gebruiksaanwijzing was dat een probleem met het handgas, maar dat zit helemaal niet op de fiets. Enfin, vrijdagmiddag om 16:00 uur was de fiets weer startklaar. Ja, wij houden het altijd spannend!

Goed, dus op de fiets, richting Nunspeet. Vanwege de warmte had ik de route geheel door het bos gepland. In Nunspeet bleek een shantykoren festival te zijn, er stonden op diverse plekken podia, o.a. pal voor het terras van Uniek. Wij waren echter te vroeg, we zagen wel veel koren arriveren, maar hebben niets gehoord. Na een heerlijke tompoes, en het nodige brood te hebben ingeslagen, zijn we vlug naar de Hema gegaan voor een laadsnoertje en een koffiebus plus lepeltje. En toen weer rap op de fiets, want de temperatuur in Nunspeet steeg snel. Het was er ook razend druk vanwege alle koren. Voor de muziek begon, waren wij dus het dorp uit. Leuke variatie op het spreekwoord!

Zoveel mogelijk weer door het bos naar de Mariahoeve bij Putten. Alleen het Beekhuizerzand was even afzien, maar het blijft er schitterend!

Ook bij de Mariahoeve was het warm, respect voor de volksdansgroep, die met hun dikke kleding aan toch een half uur op de dansvloer hebben gestaan. Na de aanschaf van een kilo kersen vonden we het wel genoeg, en zijn richting de Bosrand gefietst.

Aldaar aangekomen hebben we een uiltje geknapt, het was zo warm!

Gelukkig koelt het nu wat af, en hebben we heerlijk gesmuld van onze zomerhutspot met sudderlap. Jaja, hutspot! Gemaakt van bospeen, vandaar het voorvoegsel zomer! En hoe leuk is dat: bospeen eten op de Bosrand!

Voor toe verse ananas, en Mart is naar het Speuldje gesneld voor een beker softijs om bij de ananas te doen. We hebben weer vorstelijk gegeten!

Plan voor morgen is om richting Vaassen te gaan, en dan daar de voormalige spoorlijn Dieren-Zwolle weer op te pakken, dit keer in noordelijke richting.

Lucienne nucolet

Wat schrijf je toch altijd leuk! Gezellig om te lezen! Mijn ex schoonzus woont in Vaassen, vroeger vaak geweest. Mooie omgeving hoor! Lekker tussen de maisvelden. Veel plezier!

Janine

Lieve Lien en Mart,
Geniet er van, zo'n lekkere tussendoor vakantie. Ik lees jullie reisblog met plezier.
liefs, zus