martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Zoete Lieve Gerritje

Ja, alweer de laatste dag vandaag! Die begon met regen. Na 10 uur leek het wat op te klaren, dus toch maar even naar Ermelo voor wat boodschappen? Dan thuis lunchen, en misschien vanmiddag nog een rondje? Zo gezegd, zo gedaan. Tussen de buien door naar Ermelo. Fietspaden soms heel slecht door de vele takken die van de bomen zijn gewaaid, maar we kijken extra goed uit, en niet te hard, want sommige stukken zijn glad door de bladeren. In Ermelo als eerste naar de Natuurwinkel. Ik wacht wel buiten, zei Mart. Nou, die was al rap binnen, want het hoosde! Enfin, klaar met de boodschappen was het weer droog, dus we gaan snel terug naar huis, we hadden het koud. Het ging goed, tot de laatste km. Snel doorgefietst, maar toch behoorlijk nat geworden. Fietsen weer in 't schuurtje, en ik ga mijn puzzel afmaken. We eten een broodje, en dan lijkt het toch echt op te knappen, grote stukken blauwe lucht. Mart stelt voor om naar Voorthuizen te rijden, en daar de geliefde Zoete Lieve Gerritjes bij de bakker te gaan halen. We rijden er door het bos heen, over onverharde paden. Dus onze stalen rossen zien er weer uit als of ze door de modder hebben liggen rollen! Maar eenmaal wat meer op open terrein, zien we steeds meer blauwe lucht, dus we genieten van ons tochtje. De bakker blijkt verhuisd, maar gelukkig staat er duidelijk waar naar toe. Naast de Appie, nu, die zie je al van verre, dus dat is een makkie. En ja hoor, ze hebben nog Z. L. G.! Hopla, in de fietstas er mee. We rijden verder, en hebben op de hoek bij IJstijd Voorthuizen, even overleg hoe we de route verder zullen vervolgen. Gezien het goeie weer, toch maar met een bocht terug, en niet rechtstreeks. Vlakbij IJstijd blijkt de plaatselijke kringloopwinkel te zijn, en terwijl ik daar even neus, haalt Mart een ijsje bij IJstijd.

Bij Krachtighuizen steken we op, bij een Grand Cafè op een camping. Nou, dat was wel echt vergane glorie hoor! Alleen de prijzen waren niet ouderwets! Blij dat we daar niet iets hebben gehuurd, alles lag er zo mistroostig bij, jasses! Dus na de koffie snel weer verder.

Toch nog op een fietspad gereden, waar we, denken we, nog nooit gereden hebben, en via Drie, en de Drieërberg, belanden we weer in de Berk.

We eten onze nasi met een gebakken eitje, en klompenketjap. Wat is dat? De ketjap zijn we woensdag wezen halen, en om breuk te voorkomen, hebben we de fles in een van Mart z'n klompen gedaan. Is lekker hoor, ketjap met een houtsmaakje.

Nu alvast e.e.a. uitzoeken en inpakken, en morgenochtend richting Krommenie. Maarten heeft al een container geplaatst, Floris komt morgen scheppen en overalls brengen, en dan kunnen we aan het werk. En dan zit onze vakantie er weer op. Het weer zat niet altijd mee, maar we hebben toch iedere dag een fietstocht kunnen maken, en alleen zaterdag zijn we kletsnat geregend.

Maar wat hebben we ontzettend veel padenstoelen gezien. En zulke mooie exemplaren! Zo heeft ieder jaargetijde z'n charme.

Lieve Toesjes en Bosrand, bedankt voor het gezellige verblijf en tot volgend jaar!

Jellien

Het waren weer leuke verhalen! Succes thuis met het klussen en daarna ben je weer aan vakantie toe... ?

marja

gezellig al die verschillende fietspaden en natuurlijk die z.l.g. niet te vergeten.
heb je nog wat kunnen vinden in de winkel???????
gelukkig dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen zonder ongelukken.