martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Markt in Putten

Dag 6 Markt in Putten

De dag begon wederom bewolkt, maar wel droog. We waren voor ons doen wat laat uit bed, ik zelfs om 8 uur. Dat komt natuurlijk, omdat de TV op tijd uit gaat, en we dus voldoende nachtrust krijgen, haha

Gisteren al de route uit gezet, dus na ontbijt en ochtendwandeling (Mart) eitjes gebakken om mee te nemen, brood gepakt, drinken gemaakt, en op naar Putten. Altijd leuk, de markt daar. Het is echt een happening voor de hele omgeving, heel erg druk, we moesten zelfs zoeken naar plek om de fietsen neer te zetten. We wilden wat fruit kopen, en omdat we nog de hele dag zouden gaan fietsen, maar geen aardbeien mee, anders heb je aan het eind van de dag aardbeienpap in de fietstas. Maar de pruimen zagen er ook goed uit, dus hebben we die aangeschaft. (Bij het eten, later op de dag, bleek de smaak echter tegen te vallen, en heb ik van de rest 's avonds pruimenmoes gekookt.)

Natuurlijk hebben we koffie en thee gedronken, met wat lekkers erbij, bij Ons Plekje.http://www.onsplekje-putten.nl/ Toen nog even naar de Kringloop, en terwijl ik daar aan het neuzen was, en Mart op een bankje bleef zitten, kwam er een mw. aan Mart vragen waar ze Ons Plekje kon vinden. Nou, als echte Krommenieër weet hij heel goed de weg in Putten, dus de dame had geluk!

Weer op de fietsen, en over de Groevenbeekse heide naar Telgt. Helaas was de landwinkel daar gesloten vanwege de lunch, dus door naar Horst en Harderwijk. Het weer werd steeds mooier, en vlak voor Harderwijk konden de truien uit. Na de brug over de A28 hebben we een kijkje genomen in de natuurtuin die daar min of meer onder de brug ligt. Mooi gedaan hoor, bijenkorven, paddenpoelen etc. Verder gefietst langs het zuiderzeepad, richting boulevard.

Nou, de nieuwe boulevard is zeker mooi, eerlijk gezegd was de situatie zo verandert, dat wij het nauwelijks herkenden! Er is nu een haven gekomen, en allemaal ophaalbruggetjes. Na een wandeling door het oude centrum, de fietsen weer opgezocht. Met een mooie route naar het Beekhuizerzand, ook nog even een wegafzetting getrotseerd, anders waren we onze route kwijt geraakt.

Het blijft een indrukwekkend gezicht, al dat zand, je waant je even terug op Frazer Island, op de sandblow.

E.a te lezen en te zien in de volgende link- http://martin-en-eveline-to-australie.reismee.nl/

Langs de Leuvenumse beek rijden we daarna richting de Bosrand, waar we net na 17 uur arriveren. Terwijl ik pannenkoeken bak, stelt Mart mijn versnelling opnieuw af, en nu zijn we redelijk volgegeten, ik achter de pc, en Mart aan de afwas.

Morgen gaan we een stukje fietsen richting Vaassen.