martin-en-eveline-naar-de-veluwe.reismee.nl

Dag 8, broodhalen in Nunspeet

Dag 8, Brood halen in Nunspeet


Ja, vandaag is het dan toch echt de laatste dag op de Bosrand! Maar doordat wij zo efficiënt met de dagen omgaan, hebben we altijd 8 dagen vakantie in een week!

De routine op zo'n laatste dag is altijd belangrijk: Mart haalt een kar om de spullen naar de auto te brengen, en ik pak in het huisje alles in. Alles wat bij de deur staat, zet Mart in de kar. Een mens neemt altijd veel troep mee, wij dus ook, hij moet altijd 2 x lopen voor alles in de auto zit. Dat vindt Mart ook helemaal niet erg, die maakt onderweg gezellig met deze en gene een praatje. Ook zet hij de fietsen startklaar. In het huisje heeft hij toch niets te zoeken, ik werk dat het liefste in mijn eentje door, zo groot is het niet.

Om 5 voor 10 is alles klaar. We rekenen ons stroom, water en gasverbruik af, en stappen op de fiets, naar Nunspeet. De route voert ons langs het Hulshorster zand, en na 18,5 km zitten we op het terras bij Uniek. We genieten van een koffie en thee de luxe, met lekkere kleine hapjes, en slaan een fietstas vol lekker brood in. Jullie kennen het spreekwoord vast wel: wat je van ver haalt is het lekkerst. Nou, dat klopt in dit geval helemaal.

Bij de bioslager een onsje beenham gehaald, en hopla, met een mooie route terug. We gaan via de Zandenplas naar Vierhouten. Bij de Zandenplas stoppen we om te lunchen. Hier waren we nog nooit geweest, zeker een aanrader, en ook de route daarvandaan naar Vierhouten is erg mooi! In Vierhouten een tussenstop bij de plaatselijke bijenvereniging, die een zeer fraaie bank hebben staan.

Daarna wordt het steeds meer bewolkt, en besluiten we om flink door te trappen. Op het moment dat we het Speulderveld achter de camping oprijden, voelen we de eerste spatten. We zijn nog nooit zo snel de hei overgestoken! Op de camping is alles nat, die hebben duidelijk al een bui gehad! En op het moment dat we de fietsen op de auto willen zetten, begint het nogmaals te regenen, dus we schuilen even in het schuurtje. Gelukkig trekt de bui snel weg. Fietsen erop, alles goed vast, karren maar! Vanmorgen hebben we al afscheid van Bram en Ria genomen, dus die storen we verder niet op de drukke vrijdag. Om half 3 rijden we weg, en ondanks wat kleine files, zijn we om kwart voor 4 thuis.

We hebben weer een heerlijke week gehad, en de schade is beperkt gebleven tot 1 tekenbeet bij Martin. Die houden we uiteraard nog even in de gaten.

Bosrand, tot eind september! En jullie bedankt voor het meelezen!

Reacties

Reacties

Jellien

Het waren weer leuke verhaaltjes om te lezen. En nu dus weer: welkom in Krommenie!

Lucia

Lees heerlijk in de achter...achter tuin je verhalen. Heerlijk dat jullie het weer goed gehad hebben.
Week is omgevlogen he.
Ik zeg doe nog een week...

Zanderplas ooit lag ik daar heerlijk te zonnen met me lief....een grote stofwollk kwam op ons af.....me lief zegt inpakken en wegwezen.....ik heb gerend.....we werden bedolven onder een kudde schappen.....toen zei ik dit nooit weer...nu hoed ik ze elke dag ha ha niks veranderlijker dan een mens. Zanderplas memorie
Greetz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!